معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: تندباد صبح روز شنبه با سرعت ۶۳ کیلومتر بر ساعت بجنورد مرکز استان را درنوردید که سبب خیزش گرد و غبار در شهر شد.

تندباد با سرعت ۶۳ کیلومتر بر ساعت بجنورد را درنوردید

به گزارش قدس آنلاین، مهدی کمالی اظهار داشت: امروز ناپایداری هوا در مناطق مختلف استان پیش بینی شده است که همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوا است.

معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: همچنین امروز بارش پراکنده باران و در ارتفاعات و در نقاط سردسیر مه پیش بینی شده است.  

وی خاطرنشان کرد: برای امروز وزش باد شدید در بیشتر نقاط استان بویژه در نیمه جنوبی و بارش باران در نیمه شمالی استان پیش بینی شده است از این رو آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده، کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کمالی خاطرنشان کرد: امروز همچنین دمای هوا در مناطق مختلف استان و در قریب به اتفاق ایستگاه های استان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۸.۷ درجه سانتیگراد سردترین و اسماعیل آباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان گزارش شده است.

معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: برای امروز کاهش ۱۳ تا ۱۶ درجه سانتیگرادی دمای هوا در مناطق مختلف خراسان شمالی پیش بینی شده است.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.