وزیر کشور گفت: امروز همه معارف انسانی در حرکت بزرگ گرامیداشت امام راحل نهفته است و تلاش‌های دشمن برای خاموش کردن آن و اندیشه‌های امام خمینی به جایی نرسیده است.

ناکامی دشمن برای خاموش کردن افکار امام راحل

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی روز شنبه در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: وظیفه تک تک ما است تا اندیشه‌های امام را بسط دهیم و این بحث پایان ناپذیری است؛ چون همه مدیون امام راحل هستیم. 

وزیر کشور افزود: آنچه به عنوان مکتب امام تعریف می‌شود توسط مقام معظم رهبری به خوبی در دنیا تبیین شده و احیاگری دوران ما مربوط به همان روشنگری امام (ره) است. 

وحیدی گفت: وعده‌های امام مانند فروپاشی غرب و دینداری مردم، یکی پس از دیگری در حال تحقق است.

وزیر کشور بیان کرد: امروز همه معارف انسانی در این حرکت بزرگ نهفته است و تلاش‌های دشمن برای خاموش کردن آن به جایی نرسیده است. بزرگداشت حضرت امام باید باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

وحیدی بیان کرد: همانطور که امروز اربعین تبدیل به نقطه اوج ایمانی و همانطور که روز قدس و ۲۲ بهمن روزهای مهمی شده است، نباید این روزها را نیز از دست بدهیم. دستگاه‌های علمی، فرهنگی و در سازمان‌های مختلف باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی جملات امام را راه و حکمت و دلنشین توصیف و تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌ها و همه نهادهای فرهنگی در فضای مجازی و عینی باید به این امور توجه کنند و در هر دو فضا، کتاب‌های جدیدی از امام خمینی رونمایی شود؛ چون انتشارات ایده‌های حضرت امام بسیار اهمیت دارد. 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این دوره همه ذهن ها بیشتر آماده دریافت مطالب هستند. مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را نباید به مراسم در مرقد ایشان خلاصه شود.

وحیدی با طرح این پرسش که چه دستورالعملی در این زمینه به مدارس ابلاغ شده و در وزارت علوم چه برنامه مشخصی و چه حرف‌ها و گفت‌وگوهایی برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: باید در این حوزه‌ها برنامه‌های مهم داشته باشیم. 

وی با اشاره به اهمیت فراگیری پرداختن به مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: همه جا باید از برنامه‌های آن روز بهره‌مند و برخوردار باشند و همه شوراها و دهیاری‌ها در اقصی نقاط کشور باید همکاری کنند تا مراسم اطلاع‌رسانی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.