فرمانده کل یگان حفاظت میراث فرهنگی از کشف ۴۵۲ دستگاه فلزیاب در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 سردار مهری خبر داد: کشف ۴۵۲ دستگاه فلزیاب در سال ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسن مهری فرمانده کل یگان حفاظت از میراث فرهنگی در پنجمین همایش سراسری فرماندهان، معاونین، مدیران و مسئولان پایگاه های یگان حفاظت گفت: شرح وظایفی برای ما در چهار وجه انتظامی، امنیتی، حفاظتی و اطلاعاتی مشخص شده است، هم اکنون هم با ۶ هزار نفر از شورایاری‌ها جلسه داشته و تفاهم‌نامه امضا کردیم که در امر حفاظت به کمک ما بیایند.

وی گفت: تاکید دارم که یک تلفن سه شماره‌ای برای یگان داشته باشیم که مردم از این طریق با ما ارتباط بگیرند.، دستور العمل میراث بان را نیز داریم که در دستور کار قرار گرفته، ۷ هزار و ۸۷۳ مورد تخلف از سوی مردم گزارش شده که با تشکیل ۷ هزار و ۴۰۱ مورد پرونده قضایی اقدام به پیشگیری کرده ایم.

سردار مهری تأکید کرد: همچنین در حفاظت از کاخ موزه‌ها و امکان ثبتی و غیر ثبتی نیز به صورت مستمر نظارت می‌کنیم. از ظرفیت‌های قانونی استفاده کرده ایم تا آموزش تخصصی توسط فراجا انجام شود. یک هزار و ۱۰۰ نفر ضابط قضائی آموزش دیده اند، همچنین در سال ۱۴۰۰،  ۴۵۲ دستگاه فلزیاب کشف شده، ضمن اینکه حدود ۱۹ هزار و ۵۴۲ قلم شیء کشف شده که ۸ هزار و ۷۷۴ قلم آن اصل بوده است.

وی گفت: براساس قانون جلوگیری از قاچاق کالا و ارز پس از استعلام از وزارت صمت قرار شد جریمه توقیف فلزیاب سه برابر نرخ آن دستگاه تعیین شود.

در ادامه این مراسم از مسؤولان پایگاه حفاظت از میراث فرهنگی استان فارس، دزفول در استان خوزستان، کوه خواجه در استان سیستان و بلوچستان، بافت تاریخی یزد، ساختمان وزارت میراث فرهنگی، تقدیر شد همچنین از دیگر کارکنان یگان حفاظت نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.