۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 799767

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: خبر آزاد شدن واردات خودرو باعث شکسته شدن حباب قیمتی و نزولی شدن نرخ خودروها در بازار مشهد شده است.

نرخ خودرو در مشهد روند نزولی گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری  افزود: قطع واردات خودرو و انحصاری شدن تولید و عرضه آن برای خودروسازان ایرانی از یک سو و انجام نشدن به موقع تعهدات خودروسازان در عرضه کالا از سوی دیگر، باعث بالا رفتن قیمتها و افت کیفیت تولیدات داخلی شده بود.

وی اظهار داشت: صدور مجوز دولت مبنی بر آزادسازی واردات خودرو، بهترین تصمیمی بود که برای تعادل بازار خودرو گرفته شد و این موضوع روند افزایشی قیمتها را در بازار انحصاری خودرو کشور شکست.

وی بیان کرد: هم اینک قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار مشهد روند نزولی به خود گرفته است، اما بازار معاملات به شدت راکد است زیرا خریداران و فروشندگان به دنبال ثبات وضعیت هستند تا از ضرر خود پیشگیری کنند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد گفت: سامانه ای هم که برای خرید خودرو طراحی شده، عرضه محدودی دارد و شامل هر فردی نمی شود، اما مجاز شدن واردات خودرو از شهریورماه، بازار این کالا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و علاوه بر اینکه دیگر بازار با کمبود خودرو مواجه نخواهد شد، قیمتها هم به تعادل خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.