مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران از ۱۳۰ شخصیت پویانمایی فیلم‌های کانون رونمایی می‌کنیم که امکان بهره‌برداری تولیدکنندگان در آثارشان به صورت رایگان وجود دارد.

۱۳۰ شخصیت کارتونی بومی در جشنواره پویانمایی تهران رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نشست رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با حضور کریمی صارمی دبیر جشنواره و مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش، پیش از ظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این جشنواره قرار بود در اسفندماه برگزار شود اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی آن را به خردادماه موکول کرد. ان‌شاء‌الله دوره سیزدهم در زمان خودش (۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۳) برپا می‌شود.

کریمی صارمی در ابتدای این نشست گفت: امسال دوازدهمین جشنواره دوسالانه پویانمایی از هشتم تا دوازدهم خرداد برگزار می‌کنیم و این جشنواره به دلیل ارائه آثار پویانمایی فاخر، یکی از جشنواره‌های معتبر در دنیاست.

سپس علی‌اکبرزاده اظهار داشت:این جشنواره با هدف ایجاد ارتباط با مخاطب و فرصتی برای تبادل آراء است اما نباید فراموش کرد که مخاطبان پویانمایی فقط کودکان نیستند و بزرگسالان هم به این مقوله آشنا هستند و علاقه دارند.

وی افزود: پویانمایی یکی از مهمترین ابزارها در تعلیم و تربیت است. مگر تعلیم و تربیت غیر از انتقال ارزش‌ها به کودکان و نوجوانان است؟

علی‌اکبرزاده گفت: در دنیای کنونی در بسیاری از کشورها و در نظام‌های بزرگ تربیتی، روی پویانمایی حساب می‌شود و ما هم از این منظر، برنامه خودمان را عرضه میکنیم. البته که پویانمایی یک هنر-صنعت است و این وادی از منظر اشتغال آفرینی هم مدنظر است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: امسال از ۸۴ کشور جهان شرکت‌کننده در جشنواره ما حضور یافتند و بیش از ۱۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده و ۱۱۰۰ اثر حائز مقررات جشنواره بوده است. از ایران هم ۸۰۰ اثر در جشنواره تقاضای حضور داشتند که ۶۰۰ اثر پذیرش شده است. بیشترین شرکت‌کننده از کشور فرانسه بوده است که اکران‌های موفقی در حوزه پویانمایی دارد. در نهایت، ۲۱۰ اثر در ایام برگزاری جشنواره، اکران می‌شود.

وی اظهار داشت: ۷ هیأت داوری داشتیم. که مسابقه ایران، بین‌الملل، دانشجویی، پایان نامه‌های برتر و سیفژ (انجمن بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان) از جمله آن‌هاست.

 از ۱۳۰ شخصیت پویانمایی فیلم‌های کانون رونمایی می‌شود

علی‌اکبرزاده گفت: امسال ۲۱ نشست تخصصی داریم که پیرامون نقد فیلم، پایان نامه‌های برتر، صداگذاری و مربیان کودک و نوجوان، بخشی از آن‌هاست. همه فیلم‌ها در ۴ سالن تخصصی اکران می‌شود و همچون سنوات گذشته، نمایش اختصاصی درخواستی در موزه هنرهای معاصر تهران هم داریم.

این مقام مسؤول در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: امسال یک اتفاق مهم در جشنواره داریم و این است که فیلمسازان داخلی می‌توانند فیلم‌های خود را در سایت دیجی کانون بارگذاری کنند. همچنین در هزار مرکز کانون، در آخرین روز جشنواره (۱۲ خرداد) یک سانس نمایش پویانمایی از برگزیدگان ۲۰ سال گذشته جشنواره پویانمایی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: حدود ۸ هزار کاراکتر در انیمیشن ایران وجود دارد. از ۱۳۰ شخصیت پویانمایی فیلم‌های کانون (کِچه) رونمایی می‌کنیم که امکان بهره‌برداری تولیدکنندگان در آثارشان به صورت رایگان وجود دارد. در حاشیه این دوره از جشنواره، غرفه هفتمین بازار فیلم را هم برپا می‌کنیم. امیدواریم هشتمین بازار ما که دو سال بعد برپا می‌شود، بصورت بین‌الملی باشد.

علی اکبرزاده در پایان گفت: ۳ پایان‌نامه برتر جشنواره یازدهم تبدیل به کتاب شده است و امسال کتاب آن رونمایی می‌شود. قصه‌هایی هم به صورت سوژه در اختیار پویانماسازان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.