قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

ویک

هفته نامه ویک به گسترش موج جدیدی از تروریسم در آمریکا پرداخته است. این نشریه با طراحی روی جلد از دستی که مسلسلی به همراه دارد و اعداد نژادپرستانه ۱۴ و ۸۸ روی آن حک شده است، به تروریسم بومی گرایانه سفیدپوستان در آمریکا پرداخته است. این نشریه از اصطلاح مورد علاقه دیگری از نژادپرستان یعنی نظریه جانشینی نیز استفاده می کند، نظریه ای که در آن نژادپرستان معتقدند جریانی بر علیه آن ها وجود دارد که می خواهند افراد نژاد دیگر و رنگین پوست جای سفید پوستان را در هرم قدرت کشورهای غربی بگیرند. ویک معتقد است حرکت تروریستی اخیر در شهر بافالوی امریکا که جوان سفید پوست ۱۸ سالهای، ۱۰ رنگین پوست را به قتل رساند از همین جریان به وجود آمده است.

وُرلد

نشریه ورلد به پدیده این روزها دوباره به سر زبان ها افتاده «خودکشی کمکی» می پردازد. اتانازی یا خودکشی کمکی شرایطی است که در آن بیمار بنا به درخواست خودش به صورت طبیعی و آرام بمیرد و کسانی که در شرایط این نوع از مرگ قرار دارند، بیشتر افراد دارای ویژگیهای بیماران لاعلاج هستند و با رضایت خود، از افرادی مثل پزشکان معالج یا پرستاران یا افراد خانوادهٔ خود بخواهند که به آن‌ها در مردن کمک کنند. مجله ورلد با تیتر «مراقبتی که می کُشد» و طراحی جلد جالب توجهی بر این اساس، شکل وارد کردن این پدیده در جریان رسانه ای اصلی جهانی توسط جنبش طرفداران این نوع مرگ را بررسی می کند.

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست به بحران مواد غذایی در جهان نگاهی انداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «فاجعه غذایی آینده» و طراحی روی جلد جالب توجهی که دانه خوشه های گندم را به شکل جمجمه تصویر کرده است، می گوید نه تنها حمله روسیه به اوکراین که اصلی ترین عامل تاثیرگذار وارد شدن جهان به بحران غذایی به خاطر تولیدات خاص این دو کشور خواهد بود، بلکه سیاست های اشتباه دیگری در خصوص زنجیره تامین کالا، آینده جهان را از این حیث در خطر بزرگی قرار داده است. اکونومیست همچنین اصطلاح «غیر قابل سرمایه گذاری بودن» چین که بعد از نابودی ۷۰ درصد ارزش شرکت های فناوری این کشور در یک سال گذشته دوباره بر سر زبان ها افتاده است را نیز بررسی می کند.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود به سراغ افراد ثروتمندی در جهان رفته که به خاطر تبعیت نکردن از قانون، حواشی خاصی را به وجود آورده و آن ها را با لفظ «قانون شکنان» لقب داده است. این نشریه با انتخاب چهره هایی مانند ایلان ماسک رئیس شرکت اسپیس ایکس و ثروتمندترین فرد جهان، جف بزوس مالک شرکت آمازون، کایلی جنر چهره مشهور دنیای مد، رومن آبراموویچ مالک روسی سابق باشگاه چلسی و جک ما، مالک چینی سابق شرکت علی بابا، در این پرونده، دنیای خارج از ضابطه، قانون و فئودالی برخی از سوپر ثروتمندان را به شکل متفاوتی بررسی کرده است.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر چاپ انگلیس در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، تصمیمات مهمی که ولودومیر زیلسنکی رئیس جمهور اوکراین برای آینده کشورش می تواند بگیرد را زیر ذره بین برده است. این نشریه با رفتن به سراغ تیتر «انتخاب زیلنسکی» و طراحی روی جلدی که رئیس جمهور اوکراین را در ویرانه های این کشور پشت میز مذاکره که فعلا جای رئیس جمهور روسیه را خالی می بیند نشان داده است، می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا اوکراین می تواند نیروهای روسیه را مجاب به مذاکره کرده و در نهایت به صلحی قابل قبول برای اوکراین دست یابند؟

ریزِن

ماهنامه ریزن به سراغ یکی از پر بحث ترین فناوری های چند وقت اخیر در جهان رفته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «متاورس همین الان نیز اینجاست» می گوید با اینکه این فناوری در نظر بسیاری متعلق به نسل بعدی اینترنت است، اما متاورس که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود و دنیای مجازی آن از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود، هم اکنون نیز در برخی از محصولات کار خود را آغاز کرده است. ریزن نگاهی نیز به پنجاهمین سالگرد رسوایی واترگیت انداخته است، رویدادهایی که در نهایت باعث استیضاح ریچارد نیکسون از سمت ریاست جمهوری آمریکا شد.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیستمن چاپ انگلیس در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، آخرین تغییر و تحولات پیرامون «رویارویی روسیه و ناتو» را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این نشریه با طراحی جلدی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با دوربینش در حال نگاه کردن به ناتو نشان می دهد، می گوید با اضافه شدن فنلاند و سوئد به ناتو و کشیده شدن مرزهای این پیمان به مرزهای روسیه، اتحاد جدیدی را می توان در بین اعضای پیمان آتلانتیک شمالی در مواجهه با روسیه احساس کرد. البته این مجله معتقد است این اتحاد نیز نمی تواند باعث نجات غرب شود.

اَمِریکا

هفته نامه امریکا در تازه ترین شماره خود از دیدگاه متفاوتی به بحث ها و نزاع ها به احتمال بالای لغو قانون امکان سقط جنین در آمریکا می پردازد. این نشریه در پرونده خود با عنوان «آیا ما واقعا مادر بودن را محترم می شماریم؟» و در مطلبی که به وضوح نشان دهنده حمایت این مجله از لغو قانون امکان سقط جنین است، از جنبه های مختلف اشتباه بودن سقط جنین را مطرح می کند، اما تاکید دارد اینکه تنها از لحاظ منع قانونی جلوی سقط جنین زنان گرفته شود کافی نیست بلکه باید توری نجات بخش که توسط اجتماعی قدرتمند زیر سقوط این زنان پهن می شود وجود داشته باشد تا بتوان به تغییر این رویه به شکل واقعی آن خوشبین بود.

 

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود به مشکلات عدیده خریداران مسکن در این کشور پرداخته است. این نشریه می گوید مردم فرانسه بارها و بارها اسیر جو پیرامون مناطق مسکونی شده اند که فروشنده ها با وعده های توخالی آینده درخشان منازلشان، از آن ها پول های سرسام آوری گرفته اند. این مجله می گوید قرض و بدهی هایی که بسیاری از جوانان در فرانسه برای خرید چنین خانه هایی زیر بار آن رفته اند فلج کننده بوده و این خرید و فروش ها در حال نابود کردن این کشور است.

کامِنتری

ماهنامه کامنتری در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به انتقاد از فعالین اجتماعی در آمریکا و ضربه ای که به این کشور میزنند پرداخته است. این نشریه در گزارش خود با عنوان «عدالت مساوی برابری نیست» اشاره ای به کلیپ تبلیغاتی کاملا هریس معاون کنونی رئیس جمهوری آمریکا در زمان انتخابات سال ۲۰۲۰ می کند، جایی که در این کلیپ دو کوهنورد سیاهپوست و سفیدپوست در تلاش برای رفتن به بالای قله ای هستند و در نهایت هر دو به طرق مختلفی اما همزمان به قله می رسند. این نشریه معتقد است در نظر بسیاری از فعالین اجتماعی آمریکا فقط به هدفی رسیدن عدالت در نظر گرفته شده، در حالی که شکل و روش رسیدن به قله چیزی است که در آمریکا فراموش شده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور


*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.