در حالی که گفته می‌شود هماهنگی‌های نهایی در زمینه سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی که ماه آینده میلادی خواهد بود در حال انجام است، «پادشاهی اره» در ادامه جنایات خود با تأیید حکم اعدام دو جوان شیعه بحرینی با فرش قرمزی خونین به استقبال جو بایدن رفت.

فرش قرمز سعودی زیر پای «بایدن»

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که گفته می‌شود هماهنگی‌های نهایی در زمینه سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی که ماه آینده میلادی خواهد بود در حال انجام است، «پادشاهی اره» در ادامه جنایات خود با تأیید حکم اعدام دو جوان شیعه بحرینی با فرش قرمزی خونین به استقبال جو بایدن رفت.

بر این اساس روز گذشته منابع بحرینی اعلام کردند دادگاه عالی سعودی در ادامه سیاست کشتار شیعیان حکم اعدام دو جوان بحرینی را که چند سال در زندان‌های عربستان تحت بازداشت قرار داشتند، تأیید کرده است. مقامات سعودی این دو را در ماه می‌سال ۲۰۱۵ بازداشت کرده بودند. سعودی‌ها طبق معمول بدون ارائه هیچ‌گونه سند و مدرکی «صادق مجید ثامر» و «جعفر محمد سلطان» را به تلاش برای انجام عملیات تخریبی در خاک عربستان متهم کرده‌اند.

جریان «الوفاء الاسلامی»، حزب معارض بحرینی در بیانیه‌ای درباره پیامدهای اجرای این حکم به مقامات سعودی هشدار داده و تأکید کرده: این اقدامات به نفع ثبات منطقه نیست و این حکم جنایتی بزرگ است که به جنایت‌های قبیله آل‌سعود علیه ملت متدین بحرین اضافه می‌شود.

اما همان‌گونه که گفته شد جنایت تازه حکام آل‌سعود در شرایطی اتفاق می‌افتد که قرار است رئیس جمهور آمریکا به‌زودی راهی ریاض شود. شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا روز پنجشنبه به نقل از منابع متعدد گزارش داد: جو بایدن و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی ممکن است ماه آینده برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کنند. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که نیاز آمریکا به نفت کشورهای عربی در میانه جنگ اوکراین با وجود اختلافات عمیق، واشنگتن و ریاض را تا حدودی به هم نزدیک‌تر کرده است. همین مسئله، مدعیان غربی مدافع حقوق بشر و سازمان‌های تحت امرشان را مجاب کرده که چشم خود را بر جنایات پی در پی ریاض ببندند.

در این میان شاهزاده جوان سعودی هم با بهره‌گیری از شرایط آشفته جهانی با بی‌توجهی به تمامی هنجارهای حقوق بشری در میان سکوت مرگبار و کرکننده غرب بیش از پیش به جنایات خود ادامه می‌دهد. ریاض چند روز پیش نیز با استفاده از فضای کنونی بین‌المللی که سرگرم بحران اوکراین و شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی بود، «حسین علی آل ابوعبدالله» و «محمد خضر العوامی» دو شهروند شیعی عربستان و یک اسیر یمنی را به دستور شاهزاده محمد بن سلمان اعدام کرد؛ اقدامی که بی‌شک با چراغ سبز آمریکا صورت می‌گیرد.

چندی پیش نیز عربستان ۸۱ نفر از جمله هفت یمنی و یک سوری را در بزرگ‌ترین اعدام در یک روز با ادعای داشتن عقاید انحرافی و ارتباط با تروریسم اعدام کرد. ۴۱ نفر از این افراد از مردم منطقه شیعه‌نشین قطیف بودند که تنها به جرم آنچه رژیم آل‌سعود آن را عقاید انحرافی می‌خواند جان خود را از دست دادند.

در میان این ۴۱ نفر یک نوجوان ۱۳ساله نیز حضور داشت. براساس آمارهای خبرگزاری فرانسه که با استناد به بیانیه‌های وزارت کشور عربستان تهیه شده، عربستان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۰۰ نفر را اعدام کرده که این تعداد از کل اعدام‌های این کشور در سال گذشته که به ۶۹ نفر می‌رسید، فراتر رفته است.
خبرنگار: خالدی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.