فرماندار بردسکن گفت: ضروت فرآوری مواد معدنی در این شهرستان مورد تاکید است، چراکه خام‌فروشی بلای جان مجموعه معادن منطقه است.

 خام فروشی بلای جان مجموعه معادن منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، علی دهقان زاده  در مراسم افتتاح  واحد فرآوری مس گروه صنعتی آوید با بیان اینکه بردسکن در حوزه معادن رتبه دوم خراسان رضوی و در کانی مس جایگاه اول را در سطح استان دارا است، افزود: خوشبختانه معادن منطقه بیشترین سهم در زمینه اشتغال زایی را دارند.

وی بیان کرد: با وجود فعالیت معادن، نرخ بیکاری در بردسکن بسیار کاهش پیدا کرده و نیروی بیکار واقعی در شهرستان نداریم، اما خام فروشی محصولات معدنی منطقه مورد انتقاد است، بنابراین باید مدیران معادن به دنبال فرآوری ماده معدنی در منطقه باشند و نگذارند به صورت خام مواد معدنی از منطقه خارج شود.

 فرماندار بردسکن از پیگیریهای انجام شده برای جذب دانشجو در رشته معادن در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه پیام نور این شهرستان خبر داد و گفت: برای تکمیل هیات علمی دانشگاه معادن نیز اعلام آمادگی کرده است.

دهقان‌زاده افزود: اگر بحث فرآوری مواد معدنی را در منطقه داشته باشیم شاهد شکوفایی اقتصادی منطقه و حتی استان خواهیم بود.

مدیرعامل گروه صنعتی آوید در این مراسم گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال ۹۶ در حوزه مس آغاز کرد و در سال ۹۷ با مجتمع مس تکنار قرارداد مشارکتی در زمینه فرآوری کانسنگ اکسیدی مس منعقد نمود.

علی امیرجان افزود: با بهره برداری از این واحد به لحاظ کمی و کیفی خوارک ورودی کارخانه از حدود ۲ هزار تن در ماه به ۱۲ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری انجام شده برای تجهیز و راه اندازی ماشین آلات در این واحد بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است که با راه اندازی آن زمینه اشتغال بیش از ۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی آوید گفت: برای راه‌اندازی این واحد ریالی از تسهیلات دولتی استفاده نشده و همه هزینه‌ها توسط بخش خصوصی پرداخت شده است، در صورت حمایت مسوولان می‌توانیم طرح توسعه این مجموعه را اجرا و زمینه اشتغالزایی را تا ۳۰ نفر افزایش دهیم.

امیرجان افزود: با راه اندازی این مجموعه این ظرفیت و توان را در منطقه داریم که کان سنگ اکسید مس را به کنسانتره و سپس به شمش مس تبدیل کنیم، بنابراین دیگر نیازی نیست که مواد را به صورت خام از منطقه خارج کنیم.

وی خواستار رفع مشکلات این واحد در زمینه تامین کانسنگ، آب، برق و نقدینگی شد و اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های مسوولان زنجیره ارزش این صنعت در منطقه تکمیل شود و علاوه بر تامین نیاز داخلی در زمینه صادرات نیز فعالیتهایی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.