سرپرست دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: بانک جهانی معادل هزار میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای تهیه تجهیزات پزشکی و دستگاههای تشخیصی به این دانشکده اختصاص داده است.

بانک جهانی هزار میلیارد ریال به دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور اختصاص داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید درودی افزود: این اعتبار برای خرید دستگاههای ام.آر.آی و سی‌.تی.اسکن و یک بسته کامل وسایل آزمایشگاهی در دانشکده علوم پزشکی نیشابور اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: احداث سومین بیمارستان نیشابور با اختصاص ۷۴ میلیارد تومان تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای ۳۵ درصد باقی مانده ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست طرحهای توسعه‌ای بهداشت و درمان تعداد یک‌ هزار تخت‌ بیمارستانی برای نیشابور مد نظر قرار گرفته است، ادامه داد: با راه‌اندازی این بیمارستان ۱۷۵ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی شهرستان نیشابور اضافه می‌شود.
دکتر درودی با اشاره به افزایش چند برابری سرعت فعالیت پیمانکار بیمارستان سوم‌ نیشابور افزود: تلاش داریم تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطر نشان کرد: سیاست این دانشکده ایجاد بیمارستان‌های تخصصی و فعال‌سازی صنعت توریسم سلامت در این شهرستان است که در جهت سیاست تمرکز زدایی احداث بیمارستان تخصصی اعصاب و روان در شهرستان زبرخان در دستور کار قرار دارد و خیران سلامت هم برای احداث آن اعلام آمادگی کرده‌اند که در مرحله جانمایی زمین و اخذمجوزهای لازم هستیم.
وی گفت: در حالیکه اورژانس خط مقدم خدمات علوم پزشکی است، ساختمان فعلی اورژانس ۱۱۵ نیشابور مناسب و جوابگوی نیازها نیست و به زودی طرح احداث سایت جامع اورژانس نیشابور بزرگ آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم طی کمتر از ۲ سال تکمیل شود.

نیشابور رتبه سوم شاخص اهدای عضو کشور را دارد

سرپرست دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور در ادامه گفت: این شهرستان در بخش اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی  در بین شهرهای کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

دکتر درودی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه خبرنگاران بازوی توانمند خانواده علوم پزشکی نیشابور هستند، افزود: آنان با اطلاع‌رسانی در حوزه درمان و همچنین آگاهی‌بخشی و انعکاس خدمات کادر درمان همواره موجب دلگرمی پرسنل علوم‌پزشکی هستند.

وی در ادامه گفت: طبق برآوردی که در ابتدای کار داشتیم میزان بدهی و معوقات این دانشکده ۲۵۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ میلیارد تومان از این میزان در سال جاری پرداخت شد و عمده بدهی‌های این دانشکده مربوط به حقوق و معوقات پرسنل خودش است و تا زمانی که معوقات کادر درمان پرداخت نشود، طرح عمرانی جدیدی شروع نخواهد شد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به کاهش آمار فوتی‌های کرونا در نیشابور پس از تعطیلات نوروز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ فوتی ناشی از کرونا در این شهرستان گزارش شده است که از این تعداد ۱۷ مورد قطعی بوده است، در حال حاضر ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در نیشابور بستری هستند که  ۲ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

او افزود: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با آمار ۷۰۰ نفر تبدیل وضعیت پرسنل طی چند ماه اخیر جزو دانشکده‌های پیشرو در این حوزه است و البته عنوان دانشکده برای علوم‌پزشکی نیشابور با داشتن چهار دانشکده بی‌معنا است که در این راستا شورای گسترش وزارتخانه ارتقای دانشکده نیشابور را به دانشگاه تایید کرده و پرونده آن به شورای انقلاب فرهنگی ارجاع شده است.

درودی خاطر نشان کرد: در مورد سلامت مردم و بیت‌المال با هیچ‌کس  تعارف نداریم و اگر در این حوزه خلافی به وقوع پیوسته یا کارشکنی شده باشد، برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: مرکز سلامت شمس شرق جزو نخستین مطالبات مردمی بود که از داخل مجموعه و حتی خارج کشور مطرح شد و طی جلسه‌ای که با برادران شمس شرق داشتیم این‌ بخش می‌تواند با داشتن ظرفیت ارتباطات بین‌المللی به یک‌ مرکز توسعه‌ای و تحقیقاتی تبدیل شود.
وی گفت: پرونده‌ای درباره تخلفات مرکز شمس شرق آماده شده است که به زودی به مقامات ذیصلاح ارجاع و پیگیری خواهد شد.
شهرستان  ۴۰۰هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی، در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.