رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، از نهایی‌سازی سند ملی سلامت مردان ایران خبر داد.

آماده‌ سازی سند ملی سلامت مردان/ وضعیت چاقی مردان ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسماعیل مطلق، در نشست این دبیرخانه با حضور نمایندگان دستگاه‌ها، گفت: سند ملی سلامت مردان ایران در زمانی بیش از دو سال توسط دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس و جمعی از استادان برتر دانشگاه‌ها و نمایندگان حوزه‌های مرتبط و دستگاه‌های ذینفع تدوین و در سومین جلسه کمیسیون دائمی ذیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مطرح شده و با انجام بازنگری بر روی آن، برای ارائه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که حداکثر طی ۶ ماه نخست سال جاری برگزار می‌شود آماده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ٥٤ درصد از مردان بالای ١٨ سال کشور دچار چاقی و اضافه وزن و حدود ٢٥ درصد از آنان دارای فشار خون بالا هستند. همچنین حدود ١٩ درصد از مردان بالای ٢٥ سال دارای چربی خون بالا بوده و حدود ١٠ درصد از دیابت رنج می‌برند.

مطلق افزود: متأسفانه با افزایش سن میزان شیوع فشار خون بالا در بین مردان روند افزایشی دارد که با توجه با بالا رفتن سن جامعه بایستی نگاه ویژ ه‌ای به این معضل شود.

وی عنوان کرد: فقط ۳ درصد مردان ایرانی هیچ عامل خطری در شیوه زندگی خود برای ابتلاء به بیماری‌های مزمن غیرواگیر از قبیل سکته قلبی و مغزی و سرطان‌ها ندارند. پژوهش‌ها نشانگر وضعیت نامناسب سلامت مردان و عدم تمایل به اصلاح این روند است. این مشکلات هم در حوزه سلامت جسمی و هم در حوزه سلامت روان در اغلب کشورهای جهان و ایران قابل تأمل و ریشه یابی است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: سند ملی سلامت مردان ایران توسط جمع کثیری از استادان دانشگاه‌ها و نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های ذی نفع تدوین شده و پس از تصویب در شورای عالی سلامت و امینت غذایی و آماده شدن برنامه عملیاتی برای اجرایی کردن آن در سطح کشور، گام مهمی در جهت بهبود سلامت مردان جامعه، کاهش مرگ و میر این گروه جنسی و در نهایت تحکیم بنیان خانواده برداشته می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.