استاندار یزد با اشاره به اهمیت ارزیابی فصلی روند پیشرفت برنامه‌های تحولی در این استان، گفت: در صورت مشاهده عملکرد نامطلوب دستگاهی در چارچوب وظایف تعریف شده برای مدیر آن دستگاه کارت زرد صادر و در صورت تکرار معاون یا مدیر دستگاه عزل می‌شود.

 مدیران کم کار عزل می‌شوند/ مجاهدت و برنامه‌ریزی شرط تحول است

به گزارش قدس انلاین، مهران فاطمی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد راهبرد و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با بیان این‌که اساس برنامه ریزی‌ها و اقدامات و فعالیت‌های استان را بر مبنای تحول قرار داده ایم، اظهار کرد: تحول آفرینی در هر حوزه با انجام امور با روال موجود ممکن نیست و لازمه آن برخورداری از برنامه دقیق، عالمانه و کارشناسانه، همت بلند، تلاش جهادی و هماهنگی و هم افزایی حداکثری ذینعفان آن حوزه است. 

وی با اشاره به تدوین برنامه تحولی استان با هم اندیشی بین بدنه اداری و کارشناسی استان و بخشی از فعالین و نخبگان هر حوزه، افزود: در فاز اول برنامه تحولی استان ده محور به عنوان پیشران‌های تعالی و پیشرفت استان انتخاب و پروژه‌های تحولی آن‌ها تعریف شد که یکی از این محورهای دهگانه، حوزه نساجی و پوشاک است.

استاندار یزد با بیان این‌که محورهای تحولی هر حوزه شامل چشم اندازها، راهبردها، سیاست‌ها و ریز پروژه‌های آن حوزه است، گفت: کل فرآیند حکمرانی در حوزه صنعت نساجی استان در برنامه تحولی استان دیده شده و اکنون دارای یک برنامه مشخص و عملیاتی در این حوزه هستیم.

 فاطمی راهبرد و استراتژی استان یزد در حوزه صنعت نساجی و پوشاک «از بذر تا پارچه و پوشاک» دانست و بیان کرد: اگرچه تحقق این مهم، امری سخت به نظر می‌رسد، اما باید به سمت این کار و تحول بزرگ حرکت و امکانات لازم را در این راستا بسیج کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مزیت‌های حوزه نساجی و لزوم توسعه این صنعت در استان، بیان کرد: نگاه ما به صنعت نساجی، صرفا نگاه اقتصادی نیست چراکه نساجی صنعتی آمیخته با فرهنگ، هنر، دانش، علم بوده و بخشی از تاریخ، هویت و تمدن ایرانی ما است لذا باید هدفگذاری‌های این حوزه با جدیت دنبال شود.

 فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از ارزیابی فصلی روند پیشرفت برنامه‌های تحولی استان خبرداد و تصریح کرد: در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عملکرد دستگاه‌ها در خصوص برنامه تحولی استان را ارزیابی می‌کند و در صورت مشاهده عملکرد نامطلوب دستگاهی در چارچوب وظایف تعریف شده برای آن، به مدیر دستگاه کارت زرد می‌دهد.

وی با بیان این‌که کارت زرد به منزله تذکر به مدیر و دستگاه و ارائه فرصت سه ماهه جهت جبران عقب ماندگی ایجاد شده است، افزود: در صورتیکه دستگاه در فرصت ارائه شده عقب ماندگی ایجاد شده را جبران نکند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نامه‌ای عملکرد نامناسب دستگاه را گزارش می‌دهد که متعاقب آن مدیر، معاونین یا کارشناسان مربوطه را بدون هیچ تعارفی عزل خواهیم کرد.

استاندار یزد با اشاره به مصرع «دو صد گفته، چون نیم کردار نیست»، گفت: به صرف برگزاری جلسه و تعریف و تمجید از اقدامات انجام شده، اقدامات و برنامه‌های هر حوزه محقق نمی‌شود لذا جلسات باید فاصله مابین فضای موجود و فضای آرمانی متصور برای آن را کاهش داده و تاثیرات محسوس و معناداری را ایجاد کند.

 فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر مستقیم بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بعضی از رشته‌ها بر خالی شدن تدریجی صندلی دانشگاه‌ها در آن رشته‌ها و تبدیل آن‌ها به رشته‌های بدون آزمون، خاطرنشان کرد: این موضوع به معنی مرگ تدریجی برخی رشته‌ها است، متاسفانه رشته نساجی نیز از رشته‌هایی است که ممکن است با چنین سرنوشتی روبرو شود.

وی در ادامه به برنامه‌های استان در حوزه اشتغال و موضوعات مطروحه در جلسه اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اشاره و تصریح کرد: یکی از طرح‌های مورد پیگیری استان در این حوزه کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح بورسیه شغلی دانشجویان نخبه در واحدهای تولیدی و صنعتی استان؛ از بدو ورود به دانشگاه است.

استاندار یزد افزود: با توجه به لزوم حرکت جدی واحدهای تولیدی، صنایع و معادن در مسیر توسعه و پیشرفت، و پیوند فعالیت این واحدها با تکنولوژی جهت حضور فعال در بازار رقابتی و تولید محصولات نو، اجرای طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان در بخش تحقیق و توسعه واحدها، گام مهمی در این راستا خواهد بود.

 فاطمی در پایان یکی از مزایای اجرای این طرح را، ماندگاری نیروهای نخبه در استان و جذب آن‌ها در بدنه صنعت دانست و خاطرنشان کرد: در فاز اول اجرای این طرح، واحدهای علاقمند به شرکت در طرح احصاء و سازوکارهای جذب دانشجویان طبق ضوابط هر واحد تدوین می‌شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.