روایت دردناک به شهادت رسیدن شیرین ابو عاقله از زبان خبرنگاری که در زمان کشته شدن شیرین کنار او بود در پرس تی‌وی مطرح شد.

روایت جزئیات شهادت شیرین ابو عاقله از زبان همکارش

به گزارش قدس آنلاین، زمانی که شیرین ابو عاقله، خبرنگار فلسطینی به دست نیروهای اسرائیلی کشته شد، همکار جوان‌تر او، شذی حنایشه هم همراه او بود که به طور معجزه آسایی از مرگ گریخت.

حنایشه که خبرنگار دو نشریه خبری «اولت را پلستاین» و «میدل‌ایست آی» است، در زمان به شهادت رسیدن ابو عاقله در کنار او بود. وی در گفتگو با سید ظفر مهدی، خبرنگار پرس تی‌وی جزئیات روز کشته شدن شیرین را روایت کرد.

حنایشه ضمن اینکه این اتفاق را «سخت‌ترین تجربه» زندگی خود توصیف کرد، افزود: ما کسی را از دست دادیم که شیفته او بودیم. شخصی که برای ما مانند یک معلم بود. کسی که به عنوان الگو به او نگاه می‌کردیم. پذیرش مرگ او دشوار است.

وی ادامه داد: اکنون که با شما صحبت می‌کنم بیش از یک هفته از مرگ او گذشته است. اما هنوز قادر به هضم آن نشده‌ام. هنوز نمی‌توانم درک کنم چه اتفاقی افتاد، چرا شیرین کشته شد، چرا سعی کردند ما را بکشند.

حنایشه با بیان اینکه هنوز جرات مشاهده فیلم‌های منتشر شده از مرگ شیرین را ندارد، تصریح کرد: فقط به شیرین فکر می‌کردم، می‌خواستم لمسش کنم ببینم هنوز زنده است. به این فکر می‌کردم که چطور کمکش کنم. چگونه از او محافظت کنم و چگونه از برخورد گلوله‌ها با او جلوگیری کنم.

وی گفت: می‌دانم چه کسانی به شیرین شلیک کردند و تلاش کردند باقی ما را بکشند. آنها نیروهای اسرائیلی بودند و نه کس دیگری. اصلاً مساله اشتباه گرفتن هویت (ما) وجود ندارد. آنها عمداً قصد داشتند ما را بکشند زیرا وقتی همکارم علی (الصمودی) تیر خورد، تیراندازی ادامه داشت تا اینکه شیرین نیز هدف قرار گرفت و به زمین افتاد.

حنایشه در پایان افزود: آنها شیرین را کشتند و قصد داشتند ما را نیز بکشند زیرا قصد ارعاب ما (خبرنگاران) را دارند، تا ما کار خود را متوقف کنیم و از جنایات آنها پرده برنداریم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.