فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: سال گذشته از ورود غیرمجاز بیش از ۱۳۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان به کشور ممانعت شد.

 ممانعت از ورود غیرمجاز بیش از ۱۳۰ هزار تبعه افغانستانی به کشور

به گزارش قدس انلاین ، سردار سرتیپ دوم مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در نشست هم اندیشی با نمایندگان رسانه های استان گفت: وقتی می خواهیم راجع به مرز اطلاع رسانی کنیم، باید بدانیم تعریف ما از مرز چیست و چه برداشتی می خواهیم از انعکاس اخبار مرز داشته باشیم.

وی افزود: فضای مرز با فضای داخل کشور تفاوت های زیادی دارد و مسائل مرزی به سرعت می تواند به اختلافات جدی میان دو کشور منجر شود.

سردار شجاع با تاکید بر بر برقراری تعامل هر چه بیشتر با رسانه ها و به وجود آوردن بسترهای مناسب برای انعکاس اخبار مرتبط با مرزبانی خاطرنشان کرد: برای اصحاب رسانه محدودیتی قائل نیستیم و توقع ما از مجموعه رسانه ها این است که به ما کمک کنند تا بتوانیم به تکالیف خود به درستی عمل کنیم.

وی افزود: مرز را باید آنگونه که هست و مبتنی بر واقعیت به مردم معرفی کرد.

در حوزه کنترل هوشمند مرزها اتفاقات خوبی افتاده است

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقی که منجر به بسته شدن مرز دوغارون شد خاطرنشان کرد: اصل موضوع واقعا مسئله خاصی نبود و پرداختن بیش از حد به آن منجر به بزرگنمایی شد. یک گریدر در افغانستان در مسیر ایجاد جاده مرزی و بر اثر ناآگاهی از شرایط مرزی، بین ۲۰ تا ۵۰ متر وارد خاک ایران شد که با ممانعت نیروهای مرزبانی مواجه شد.

وی افزود: گفت: سال گذشته از ورود غیرمجاز بیش از ۱۳۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان به کشور ممانعت شد. افرادی که به صورت غیرمجاز از مرز عبور می کنند، دستگیر شده و پس از طی مراحل اداری به کشور همسایه عودت داده می شوند.

سردار شجاع در ادامه گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران برای درهمسایگان امری کاملا پذیرفته شده است. مرزبانان ما نماینده دولت و اتباع جمهوری اسلامی در مرز هستند و مرزبان درجه یک ما از وزارت خارجه استوارنامه دارد تا مسائل محدود مرزی به وجود آمده را حل و فصل کند.

وی افزود: در حوزه کنترل هوشمند مرزها اتفاقات خوبی افتاده و این اتفاقات همچنان ادامه دارد. ضمن این که بر تمام نقاط مرزی به اقتضای امکانات و نیز موجود اشراف کامل داریم.

سردار شجاع خاطرنشان کرد: رایزنی ها و حضور وزارت خارجه نیز نسبت به گذشته بهبود داشته و حوزه های تعاملی در این زمینه تقویت شده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.