دبیر اجرایی هفته سلامت گوارش با اشاره به ضرورت اهمیت غربالگری سرطان روده بزرگ، گفت: استان‌های گلستان و اردبیل دارای بالاترین میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

 گلستان و اردبیل دارای بالاترین میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ

به گزارش قدس آنلاین، فرزانه اتحاد، دبیر اجرایی هفته سلامت گوارش اظهار داشت: هر سال انجمن جهانی گوارش موضوعی را جهت اطلاع رسانی گسترده و به روز رسانی دانش همکاران مطرح می‌کند و کشورهای عضو انجمن به این موضوع می‌پردازند که امسال موضوع کلورکتال به عنوان مساله هفته جهانی سلامت گوارش انتخاب شده است.

دبیر اجرایی هفته سلامت گوارش با اشاره به اینکه استان‌هایی مانند خراسان، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، گلستان، کردستان، مازندران، تهران و قم در این مراسم با ما همکاری خواهند داشت،گفت: هر استان نماینده دبیر علمی دارد که گزارشات در این راستا اعلام و از این طریق به انجمن جهانی سلامت گوارش ارائه خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که بالاترین میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ یا کلورکتال در کدام استانهاست، خاطرنشان کرد: بر اساس طرح ملی کوهرت و پیمایشات انجام شده، بالاترین میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ در استان گلستان و اردبیل ثبت شده است.

اتحاد با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ از طریق غربالگری قابل شناسایی به هنگام است،گفت: در صورت تشخیص به موقع این بیماری  با درمان موفقیت آمیز آن همراه خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.