صدها بحرینی به مناسبت پنجمین سالروز حمله ماموران امنیتی به تحصن مسالمت آمیز حامیان آیت الله عیسی قاسم در شهرک الدراز برای اعلام همبستگی با رهبر معنوی انقلاب بحرین راهپیمایی کردند.

 صدها بحرینی در اعلام همبستگی با آیت الله عیسی قاسم راهپیمایی کردند

به گزارش قدس آنلاین، صدها نفر از مردم بحرین شامگاه دوشنبه به مناسبت پنجمین سالروز فاجعه الدراز با راهپیمایی تا مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم در شهرک شیعه نشین الدراز در شمال غرب بحرین، همبستگی خود را با رهبر معنوی انقلابشان اعلام کردند.

به گزارش منامه پوست، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با حمل پلاکاردها و پارچه نوشته‌ها و سر دادن شعار ضمن اعلام حمایت خود از آیت الله عیسی قاسم اشتیاق خود را برای بازگشت وی به وطنش نشان دادند و با رهبر انقلاب خود و شهدای فاجعه الدراز و دیگر شهدای انقلاب بحرین تجدید پیمان کردند.

بیست و سوم ماه مه سال ۲۰۱۷ (برابر با دوم خرداد سال ۱۳۹۶) ماموران رژیم آل خلیفه با حمله به تحصن مسالمت آمیز شهروندان بحرینی در میدان الفداء شهرک شیعه‌نشین الدراز که برای اعلام حمایت و همبستگی با آیت الله عیسی قاسم در نزدیک منزل وی برگزار شده بود، ۲۸۵ نفر  را بازداشت و پنج نفر را به شهادت رساندند.

مردم انقلابی بحرین از یک سال پیش از آن یعنی زمانی که رژیم آل خلیفه تابعیت آیت الله عیسی قاسم را به دلیل تداوم اعتراضات در این کشور سلب کرد،  با  برپایی تحصن مسالمت آمیز بی وقفه مقابل منزل این رهبر انقلاب بحرین حمایت خود را از او اعلام می کردند که این تحصن ها با فاجعه مذکور حمله ماموران امنیتی این رژیم به پایان رسید.

انجمن ملی اسلامی الوفاق بحرین هم به مناسبت سالروز فاجعه الدراز در پیامی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر شده است، گفت: شهدای فاجعه الدراز بزرگ‌ترین گواه بر مجموعه جرایم بزرگی هستند که رژیم آل خلیفه علیه ملت بحرین مرتکب می‌شود.

این انجمن با اشاره به کشتار غیرقانونی و پاکسازی مذهبی و نبود حاکمیت قانون و همدستی دستگاه قضایی فاسد بحرین با رژیم آل خلیفه در بحرین گفت: امنیت در بحرین کاملا طائفه‌ای است و حکومت به مقابله با ملت ادامه می‌دهد.

در همین حال جمعی از شهروندان بحرینی هم با حضور بر سر مزار شهدای فاجعه الدراز یاد آنها را گرامی داشتند.

سید مجید مشعل رئیس شورای اسلامی بحرین هم در این جمع تاکید کرد: شهدا جان خود را در راه تحقق اهداف مشروع خود و از سر اعتقاد به آرمان‌های خود و خدمت به اسلام و نمادهای آن فدا کردند و راه آنها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.