رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با رئیس دانشگاه تهران در راستای همکاری‌های علمی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس با رئیس دانشگاه تهران

به گزارش قدس آنلاین، در این دیدار که صبح امروز در قالب نشستی مشترک با حضور عبدالحمید طالبی؛ رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، سید محمد مقیمی؛ رئیس دانشگاه تهران و احد فرامرز قراملکی؛ رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در دفتر سازمان علمی و فرهنگی برگزار شد، در خصوص عقد تفاهم نامه مشترک همکاری بین این دو نهاد بحث و گفتگو شد. همچنین دو موضوع همکاری برای برگزاری کنگره‌ بانو گوهرشاد و کنگره جهانی ام‌البنین(س) به صورت خاص در دستور کار این نشست قرار گرفت.

رئیس دانشگاه تهران در ابتدای این نشست ضمن اشاره و تاکید به ماموریت‌های این دانشگاه بر عقلانیت، معنویت و عملگرایی، از آستان قدس رضوی در خصوص بحث معنویت درخواست تعامل و همکاری کرد. 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، نیز در ادامه به موضوع وقف و نذر در آستان قدس رضوی و نیازهای این حوزه به مبانی علمی و کارهای علمی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی از ماموریت‌های مهم و اصلی آستان قدس رضوی است که می‌تواند در داخل و خارج از کشور موثر باشد و کارهای گسترده‌ای در این حوزه انجام شود.

عبدالحمید طالبی ادامه داد: مجموعه آستان قدس رضوی اعم از سازمان علمی و فرهنگی، حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، بنیاد بهره‌وری موقوفات و غیره، نیازمند پشتوانه‌های علمی هستند و از همین رو نهادهایی همچون دانشگاه تهران می‌توانند به عنوان مجموعه‌ای علمی و موثر به آستان قدس رضوی در این حوزه کمک کنند و امیدواریم زمینه‌های همکاری بین این دانشگاه و آستان مقدس رضوی بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.