مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از به‌کارگیری حداکثر توان ناوگان مترو برای خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در اجتماع بزرگ خانوادگی «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی خبر داد.

افزایش تعداد قطارها در خط ۵ مترو همزمان با اجتماع سلام فرمانده

به گزارش قدس آنلاین، مهدی شایسته اصل با اشاره به برگزاری این اجتماع بزرگ در روز پنجشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۱ گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار داریم از ساعاتی قبل از آغاز مراسم با استقبال مسافری در شهر زیرزمینی بخصوص در خطوط دو، چهار و پنج مواجه باشیم که تمهیدات لازم برای سرویس‌دهی هرچه بهتر به شهروندان و مسافران انجام شده است.

وی افزود: این مراسم در ساعت ۱۷ آغاز می‌شود اما از ساعت ۱۵ تا پایان مراسم و بازگشت کامل همه شرکت‌کنندگان، تعداد حرکت قطارها در خط ۵ متروی تهران با توجه به حجم مسافران افزایش می‌یابد همچنین تمامی قطارهای تندرو در ایستگاه ورزشگاه آزادی توقف خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور کودکان در این اجتماع، پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۰ درصد مسافران را بانوان تشکیل دهند در همین راستا و به منظور رفاه حال بانوان و کودکان برنامه‌ریزی شده تا از پرسنل خانم این شرکت، بر روی سکوها و مسیر ایستگاه‌ها برای راهنمایی حضور داشته باشند و اتاق مادر کودک نیز در ایستگاه صادقیه فعال و در ایستگاه ورزشگاه آزادی نیز شرایط موردنیاز برای احداث کانکس مادر و کودک در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تعمیر و تقویت روشنایی ایستگاه‌ها، نظافت، راه‌اندازی آب‌سردکن‌ها و سرویس پله‌برقی‌های ایستگاه ورزشگاه آزادی و صادقیه که گلوگاه‌های اصلی تردد در این روز هستند و بیشترین حجم مسافر را خواهند داشت گفت: به منظور تسهیل در رفت آمد مسافران از ایستگاه چیتگر به سمت ورزشگاه آزادی و بالعکس هماهنگی‌های لازم با تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز دیده شده است

شایسته اصل همچنین از بر پایی دو ایستگاه صلواتی در ایستگاه ورزشگاه آزادی خبر داد و افزود: این ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان در این اجتماع بزرگ برپا می‌شود. همچنین با توجه به حجم بالای مسافر و احتمال تقارن اتمام مراسم با اذان مغرب تمهیدات لازم برای استقرار چند چشمه سرویس بهداشتی سیار و فضایی برای اقامه نماز در محوطه ایستگاه ورزشگاه آزادی دیده شده است.

شایسته اصل خاطرنشان کرد: میزان ازدحام در ایستگاه‌های مترو به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و هر زمان که نیاز باشد قطارهای فوق‌العاده جهت جابه‌جایی بهتر و سریع‌تر مسافران اعزام می‌شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.