نحوه پوشش اخبار قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی در رسانه های آمریکایی بار دیگر استانداردهای دوگانه این رسانه‌ها را برملا کرد.

قتل روزنامه نگار زن آمریکایی؛ سکوت جهانی و فریاد رسانه ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، توجه رسانه‌ای به قتل عمد یک خبرنگار مسیحیِ زن که با شلیک گلوله به سر در حین گزارش یورش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین انجام شد می تواند نکات بسیار مهمی را روشن کند.

گلوله‌ای که خانم شیرین ابوعاقله را کشت از سلاحی شلیک شد که از اسلحه‌های سازمانی ارتش رژیم صهیونیستی است و هدف گیری با دقت کامل انجام شده بود. در حالیکه این خانم روی کلاه ایمنی خود و نیز جلیقه ای که به تن داشت، نوشته بود که خبرنگار است.

شیرین ابوعاقله که یک تبعه آمریکایی فلسطینی تبار و شخصیت رسانه‌ای کاملا شناخته شده‌ای در سرزمین‌های اشغالی بود بیش از ۲۵ سال از جنایات رژیم صهیونیستی خبر و گزارش تصویری تهیه و به جهان مخابره می کرد. در حقیقت ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی با شلیک به سر خانم شیرین ابوعاقله با وی تسویه حساب کردند.

در یک سوی میدان، زنی خبرنگار  و در سوی دیگر نظامیان  سنگدل رژیم صهیونیستی که در نهایت خونسردی وی را کشتند و جان دادنش را تماشا کردند تا عبرتی باشد برای خبرنگارانی با جرات که جنایات اشغالگران را مخابره می کنند. 

ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی این بود که ابوعاقله، توسط مبارزان مسلح فلسطینی کشته شد تا قتل را گردن اشغالگران قدس بیاندازند اما چند روز بعد همه دیدیم که نظامیان صهیونیست به مراسم تشیع جنازه خانم ابوعاقله حمله کردند و مانع از برگزاری آن شدند. این بی حرمتی به جنازه خبرنگار ترور شده را دیگر نمی توانند به کسی نسبت دهند چرا که توسط ارتش این رژیم انجام شد. همین ممانعت از برگزاری مراسم تشیع جنازه می تواند اوج کینه و نفرت صهیونیسم از خانم خبرنگار را نشان دهد.

مساله مهم دیگر این است که وی مسیحی بود اما به راحتی توسط اسرائیل کشته شد و جهان مسیحیت هم واکنشی نشان نداند. اصولا جان غیر یهودی برای غرب مهم نیست. وی با آنکه اصالت فلسطینی داشت همزمان دارای تابعیت ایالات متحده هم بود اما دولت آمریکا وقتی طرف مقابلش رژیم صهیونیستی باشد ساکت می ماند.

در این میان شبکه پرس تی وی ابتدا با پوشش کامل خبرهای مربوط به قتل عمد شیرین ابوعاقله توسط رژیم صهیونیستی پرداخت سپس در بخش دیدگاه «Viewpoint» گریزی زد به نحوه پوشش این ترور در رسانه‌های جریان اصلی غرب، و نشان داد که آنها فقط خبر مرگ این خبرنگار در اردوگاه جنین را اعلام کردند یا به نوعی سعی داشتند مسئولیت رژیم صهیونیستی را از اذهان مخاطبان دور کنند.

برای مثال نیویورک تایمز، تلاش زیادی کرد تا بزرگی فاجعه را بی اهمیت جلوه دهد. تیتر این روزنامه این بود: شیرین ابوعاقله، روزنامه نگار فلسطینی در سن ۵۱ سالگی درگذشت. گویی خبرنگار مقتول در خواب با آرامش از دنیا رفته و انگار کسی او را نکشته است.

آسوشیتدپرس بدون اشاره به منشا تیراندازی نوشت: «خبرنگار فلسطینی بر اثر شلیک گلوله کشته شد». این تیتر نشان می‌دهد که گلوله‌ای سرگردان به صورت ابوعاقله به طور تصادفی اصابت کرده است.

رسانه‌های غربی با این تیترهای گمراه‌کننده، گرایش‌ خود را درباره طرفداری از اسرائیل نشان دادند، گویی برای جلب توجه طراحان قتل در تل‌آویو رقابت می‌کنند. رسانه‌های بزرگ نگفتند «چه کسی» و «چرا» او را کشته است.

روزنامه انگلیسی گاردین [که سهامدار آن دولت سعودی است] نوشت: ابوعاقله «ممکن است مورد اصابت آتش فلسطینیان قرار گرفته باشد» فاکس نیوز یک گام فراتر رفت و گفت: خبرنگار الجزیره در یک حادثه مورد مناقشه در کرانه باختری درگذشت.

پرس تی وی در پایان تاکید می کند که «به وضوح می توان تفاوت بین یک خبرنگار غیرمسلح و یک مبارز مجهز به کلاشینکف را تشخیص داد. اغراق نیست اگر بگوییم این خبرنگار ۵۱ ساله به دلیل افشای جنایات هولناک رژیم آپارتاید در سرزمین های اشغالی در ۲۵ سال گذشته کشته شد.»

گذشته از آنچه پرس تی وی در برنامه ها و سایت خود ارائه کرده است باید برای احقاق حق خبرنگارانی که توسط اشغالگران ترور می شوند یک کمپین بین المللی در ابعاد حقوقی و رسانه ای ایجاد کرد. نباید گذاشت رژیم صهیونیستی به سادگی از مسئولیت و مجازات این ترور بگریزد. قتل این خبرنگار سپس بی احترامی به مراسم تدفین وی در جلوی دوربین ها و چشم های جهان انجام شد و بهترین نمونه برای رسوا کردن صهیونیسم و حامیانش است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.