رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر در بین هواداران خود در گردهمایی سالانه انجمن ملی سلاح از قصد خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد.

 ترامپ: ۲۰۲۴ کاخ سفید را از بایدن پس می‌گیرم

به گزارش قدس آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا روز گذشته در جریان سخنرانی در گردهمایی سالانه انجمن ملی سلاح (NRA) آمریکا بار دیگر از قصد خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، ترامپ در خصوص قصد خود برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «ما با هم [جمهوری‌خواهان] مجلس [نمایندگان] را پس می‌گیریم، سنا را پس می‌گیریم، و در سال ۲۰۲۴ آن کاخ سفید بزرگ و زیبا را که دوست داریم و عزیز می‌داریم پس می‌گیریم».

ترامپ در این سخنرانی از اقدامات متعدد دولت بایدن، از جمله مدیریت خروج آمریکا از افغانستان، سیاست های ضد انرژی، قیمت بالای بنزین، تصمیم برای ارسال کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه و غیره انتقاد کرد.

پیش از این نیز بایدن تأیید کرده بود که در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ کاندید خواهد شد.

این اولین باری نیست که ترامپ از تمایل خود برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سخن به میان آورده است. ترامپ از زمان شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، بارها از تریبون مختلف از تمایل خود برای شرکت مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سخن به میان آورده است اما تاکنون رسماً نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا را اعلام نکرده است.

طی ماه های اخیر، عملکرد ضعیف بایدن در بحث مقابله با تورم و افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین و مشکلات اقتصادی منجر به کاهش شدید محبوبیت وی شده است و همین مسئله نگرانی زیادی را در بین حزب دموکرات به وجود آورده تا در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۲ در مقابل جمهوری‌خواهان شکست بخورند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.