وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان و دارو در دستور کار ندارد و افزایش قیمت دارو خارج از کمیسیون، تخلف محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت: افزایش قیمت دارو و نان در دستور کار نیست/ آبله میمون وارد ایران نشده است

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین اللهی در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اردبیل، اظهار کرد: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان و دارو در دستور کار ندارد و اجرای آزمایشی طرح یارانه نان از زنجان شروع شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر قیمت دارو بیشتر شده است، افزود: کمیسیون ویژه قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو، مرجع تعیین قیمت دارو است و افزایش قیمت دارو خارج از این کمیسیون، تخلف محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ۲ هزار داروخانه از مجموع سه هزار داروخانه تهران در طول ۴ روز مورد بازدید و نظارت قرار گرفته‌اند که  ۱۱.۶ درصد از تخلفات، مربوط به گرانفروشی بوده است. 

عین اللهی با اشاره به پوشش بیمه رایگان برای افراد کم درآمد سه دهک اول ادامه داد: امسال برای تامین داروهای بیماران صعب العلاج اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده و طرح «پیک دارو »برای ارسال داروی این بیماران اجرا می‌شود، استان اردبیل هم می‌تواند در اجرای این طرح پیشرو باشد.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه نظارت بر قیمت کالاهای دیگر، نیاز است که نظارت‌ها توسط بسیج و دیگر نهادها تشدید شود.

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: دولت سیزدهم مصمم به اجرای طرح ملی مردمی سازی یارانه‌ها است و در عین حال انتظار نداریم که این طرح بدون هیچ مشکلی اجرا شود بلکه ایرادات در طول اجرای آن مشخص می‌شود.

 آبله میمون وارد ایران نشده است

عین اللهی در خصوص آبله میمون نیز گفت: هنوز آزمایش مثبتی برای آبله میمون در سطح کشور وجود ندارد و کارشناسان در مرزها شرایط را کنترل می‌کنند و قطعا اگر موردی بود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اذعان داشت: چهار میلیون دُز واکسن آماده در دست داریم و در نخستین محموله یکصدهزار دُز برای ونزوئلا ارسال کردیم. 

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: کرونا باعث شد ما زیرساخت‌های واکسیناسیون را بالا ببرم، به‌طوری که امروز ۶ مرکز تولید واکسن فعال در کشور داریم که این مراکز نه تنها واکسن کرونا، بلکه می‌توانند واکسن هر ویروسی را تولید کنند.

عین اللهی یادآور شد: آیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، به زودی در هیأت دولت بررسی می‌شود و این شرکت‌ها  با وجود استادان برجسته علوم پزشکی و ظرفیتی که استان اردبیل دارد، می‌توانند گسترش یابد.

وی گفت: از سوی رئیس جمهور و معاون اول، برای شرکت در جلسه کمیته تنظیم بازار به اردبیل سفر کرده ام و اردبیل از استان‌های موفق در اجرای طرح ملی مردمی سازی یارانه‌ها است.

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.