۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 800976

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت گندم از۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از کشتزارهای این محصول در شهرستان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

برداشت گندم در تایباد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد اعتضادی افزود: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم دیم این شهرستان نیز به سه هزار هکتار می رسد.

وی ادامه داد: بر این اساس انتظار می رود امسال و همزمان با فصل برداشت در هر هکتار به طور میانگین چهار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، کشاورزان این منطقه از کشت مکانیزه گندم در این شهرستان استقبال کردند و افزون بر سه هزار و ۹۵۰ هکتار از مزارع گندم در تایباد به این روش کشت شده که ۵۰ درصد کشتزارهای گندم این منطقه است.

اعتضادی افزود: برای برداشت محصول گندم تایباد ۳۸ دستگاه کمباین از داخل و خارج منطقه تامین، ضد عفونی و معاینه فنی شده است.

وی ادامه داد: محصول گندم آبی در شهرستان تایباد افزون بر ۲ هزار خانوار بهره بردار دارد و پیش بینی می‌شود امسال ۲۸ هزار تن در این شهرستان تولید شود که نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با بیان این که این شهرستان یکی از قطبهای تولید غلات در استان خراسان رضوی است اظهار کرد: در سال زراعی جاری پنج رقم گندم متناسب با اقلیم آب و هوایی این شهرستان در اراضی مستعد تایباد کشت شده است.

برداشت گندم در شهرستان تایباد اوایل خرداد ماه آغاز می شود و تا اواخر این ماه ادامه دارد.

شهرستان تایباد با ۴۳ هزار هکتار اراضی زراعی و هفت هزار بهره بردار یکی از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.