کارشناس فوتبال کشور گفت: نگاه خوشبینانه‌ایی به فوتبال ایران ندارم، چراکه آن را کسانی اداره می‌کنند که از پس خودشان هم نمی‌آیند.

حاج‌رضایی: فوتبال را کسانی اداره می‌کنند که از پَس خودشان هم بر نمی‌آیند

به گزارش قدس آنلاین، امیر حاج‌رضایی در خصوص اتفاقات دیدار تراکتور و پرسپولیس، اظهار کرد: این اتفاقات به صورت سریالی در فوتبال رخ می‌دهد و هر دفعه محتوا تغییر می‌کند؛ اما حالت آن یکی است. ما می‌توانیم یک فهرست بلند پایه از این اتفاقات بنویسیم و با بیانیه‌نویسی روی آن سرپوش بگذاریم؛ این اتفاقات آتش زیرخاکستر است و فقط دودش به چشم هواداران و علاقمندان فوتبال می‌رود.

وی افزود:‌ هرگز فوتبال کشورمان قوانین محکمی در این باره نداشته که با چنین اتفاقاتی برخورد جدی صورت بگیرد و مسوولین هم همیشه با سوار شدن روی موج احساسی مردم، حرکت می‌کنند. من هیچگونه انتقادی به افرادی که فوتبال را کنترل می‌کنند ندارم. سال‌های پیش به مسئولین توصیه کردم که یک همایش برگزار شود و در آن از جامعه شناسان، روانشناسان، حقوقدانان، افراد صاحب فن و پیشکسوت‌ها دعوت شود، پیشنهاد من را پذیرفتند؛ اما در عمل اقدامی صورت نگرفت. در همان زمان هم اعتقاد داشتم که نمی‌توانند مشکل را از بین ببرند اما می‌توانند آن را کاهش دهند.  

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: در حال حاضر نیز در فوتبال پول محوری‌حاکم است و آمار پول‌هایی که در این رشته هزینه می‌شود، بسیار بالاست. اگر اخباری که از ریاست قبلی فدراسیون آمده است صحت داشته باشد چگونه می‌توان انتظار داشته باشیم که این اتفاق‌ها در فوتبال رخ ندهد.

حاج‌رضایی تصریح کرد: هر بار که مسابقه مهمی برگزار می‌شود، هر دو باشگاه علیه هم بیانیه صادر می‌کنند و واقعا فقط می‌توان تاسف خورد به این باشگاه‌ها که نام فرهنگی را یدک می‌کشند. هر طرف از ماجرا به گونه‌ایی صحبت می‌کنند که انگار اصلا مقصر نیستند، البته آنقدر در این فوتبال دروغ شنیده‌ایم که نمی‌توانیم حرف راست را پیدا کرد.

وی ادامه داد: هرچقدر هم من و امثال من حرف بزنند، آن‌ها کار خودشان را می‌کنند و به دنبال مقاصد دیگری هستند. در کلام حرف‌های خوبی می‌زنند، ولی در عمل چیزی دیده نمی‌شود. نگاه خوشبینانه‌ایی به این فوتبال ایران ندارم و این به دیدگاه به آدم‌هایی که می‌خواهند فوتبال را اداره کنند، برمی‌گردد. آن‌ها در اداره خودشان هم عاجز هستند.

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان گفت: از اتفاقات فوتبالی که رخ می‌دهد تعجب نمی‌کنم، چراکه در تمامی ارکان‌ فوتبال، موضوعاتی مشاهده می‌شود که نمی‌توان به آینده فوتبال خوشبین بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.