۸۱ نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به بلینکن از او خواستند که با رژیم صهیونیستی درباره اخراج نکردن بیش از هزار فلسطینی از الخلیل گفتگو کند.

نامه ۸۱ نماینده کنگره آمریکا در حمایت از اخراج نکردن فلسطینیان از الخلیل

به گزارش قدس آنلاین، گروهی متشکل از ۸۱ نفر از اعضای دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه از او خواستند که فورا با رژیم صهیونیستی درباره اخراج احتمالی بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی از خانه هایشان در الخلیل در کرانه باختری گفت‌وگو کند و مانع انجام این کار شود. این نامه از سوی ملانی استنزبری، نماینده نیومکزیکو و جف مرکلی، نماینده اورگن تنظیم شد.

آن‌ها این نامه را در واکنش به رای یک دادگاه مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی می‌تواند فلسطینی‌هایی که در کلبه‌ها و چادرها زندگی می‌کنند را اخراج کند، نوشتند. این دادگاه مدعی شد فلسطینیان نتوانستند ثابت کنند که حضور آن‌ها در آنجا پیش از ایجاد منطقه‌ای به نام منطقه آتش ۹۱۸ در تپه‌های الخلیل جنوبی است.

اعضای کنگره آمریکا در این نامه نوشتند: «ما عمیقا نگران هستیم که این نقل مکان خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایی که نسل‌ها در آن زندگی کرده‌اند، می‌تواند جرقه خشونت را ایجاد کند، این کار نقض مستقیم قوانین بشر دوستانه بین‌المللی است و می‌تواند تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل دو دولتی را بیشتر تضعیف کند. ما به عنوان حامیان روابط قوی آمریکا و اسرائیل، معتقدیم که چنین اخراج‌هایی ارزش‌های دموکراتیک مشترک ما را تضعیف می‌کند، امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد و حقوق بشر و مدنی فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد.»

اعضای کنگره آمریکا نوشتند: «اخراج فلسطینی‌ها از خانه هایشان مطابق مواد ۴۹ و ۱۴۷ کنوانسیون چهارم ژنو با حقوق بشردوستانه بین المللی مغایرت دارد و از آنجایی که جو بایدن، رئیس جمهور در اواخر ژوئن از اسرائیل بازدید می‌کند، بسیار مهم است که دولت به سرعت واکنش نشان دهد تا اطمینان حاصل شود که این سفر مهم می‌تواند گام‌های ملموسی به سوی صلح داشته باشد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.