معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با توجه به روند جمعیتی نیشابور در ۶۰ سال آینده علاوه بر اینکه افزایش جمعیت نخواهیم داشت، ۱۰۰ هزار نفر نیز از جمعیت این ابر شهر کاسته خواهد شد.

بحران جمعیتی پیش روی نیشابور بزرگ

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عصمت تقی آبادی اظهار کرد: جمعیت حال حاضر تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیش از ۵۱۶ هزار نفر است که با توجه به نرخ فرزند آوری فعلی در ۶۰ سال آینده ۱۰۰ هزار نفر از این جمعیت کاسته خواهد شد.

وی ضمن ابراز نگرانی در جهت افزایش میزان جمعیت سالمندان و کاهش جمعیت جوانان گفت: این کاهش۱۰۰ هزار نفری جمعیت در حالی رخ خواهد داد که بیش از نیمی از جمعیت باقی مانده را سالمندان تشکیل خواهند داد.

دکتر عصمت تقی آبادی گفت: جمعیت سربار یا وابسته، به گروه سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۶۴ سال گفته می شود که هزینه زندگی او را فردی دیگر بر عهده دارد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت دانشکده علوم پزشکی نیشابور را جمعیت سربار شکل داده است و با توجه به رشد جمعیتی در شهرستان (افزایش سالمندان و کاهش موالید) شاهد رشد این درصد نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۴۱ درصد از جوانان ۱۸ الی ۳۵ ساله در جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور مجرد هستند که امید است با توجه به سیاست های جمعیتی و تسهیلات و ارائه شده شاهد کاهش این شاخص باشیم.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: از زمان اجرای طرح صیانت ازخانواده و جوانی جمعیت که همزمان با بحران پاندمی کرونا ویروس بوده است شاهد افزایش قابل توجه ازدواج در جوانان نسبت به آمار مشابه  سال گذشته بودیم که بسیار امیدوار کننده و نوید بخش فردای بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.