رئیس شواری عالی موسسه جوانان تالاسمی گفت: مهم‌ترین مشکل بیماران نبود داروهای ایرانی و خارجی بوده که این وضعیت بسیار نگران کننده است.

 نگرانی بیماران تالاسمی از کمبود داروهای ایرانی و خارجی

به گزارش قدس آنلاین، میثم رمضانی رئیس شواری عالی موسسه جوانان تالاسمی در گفت‌وگویی، به وجود ۲هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی در مازندران اشاره و اظهار کرد: ۱۵ مرکز درمانی تالاسمی در کشور وجود دارد که نبود پزشک متخصص خون و نبود پزشک مستقر در بخش تالاسمی از مسائلی است که بیماران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی  با اعلام اینکه قطعا بیماران با مشکلات مضاعفی در زندگی متاهلی روبرو هستند، افزود: مهم‌ترین مشکلات بحث نبود دارو و نداشتن کار است.

رئیس شواری عالی موسسه جوانان تالاسمی بیان کرد: طی بیش از دو سال گذشته کرونایی، کمبود خون بسیار نگران کننده بود که به خاطر ترس و نگرانی مردم از اهدای خون بوده ولی اکنون وضعیت به‌صورت عادی و کافی در جریان است.

رمضانی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل بیماران نبود داروهای ایرانی و خارجی بوده که این وضعیت بسیار نگران کننده است.

وی تصریح کرد:  موسسه آموزشی تحقیقاتی جوانان تالاسمی مازندران در نظر دارد نخستین گردهمایی زوجین تالاسمی کشور (همسران مبتلا به تالاسمی ماژور)  به همراه برنامه‌های شاد و مفرح روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ماه در مجتمع آموزشی رفاهی شهید رسولی نوشهر برگزار کند.

رئیس شواری عالی موسسه جوانان تالاسمی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این گردهمایی آشنایی هرچه بیشتر این افراد با یکدیگر، تبادل تجربیات و افزایش تعاملات و همچنین بررسی مشکلات موجود و پیش روی در زندگی مشترک خود با توجه به شرایط خاص زوجین با حضور مشاوران مجرب جهت تقویت و استحکام بنیاد ارزشمند خانواده مطابق با منویات مقام معظم رهبری است، گفت: در این گردهمایی زوجین تالاسمی استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان، ایلام، تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمان، فارس، آذربایجان شرقی، هرمزگان و بوشهر حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.