درگیری مردم فلسطین با نیروهای اشغالگر صهیونیست در منطقه قدیم قدس ۴۰ زخمی برجای گذاشت.

۴۰ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها زخمی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری "فلسطین الیوم"، هلال احمر فلسطین با تأیید زخمی شدن این افراد اعلام کرد که کادر هلال احمر در اطراف و داخل شهرک قدیم قدس با آنها روبرو شدند.

براساس گزارش این نهاد پزشکی، ۱۵ تن از آنها برای درمان راهی بیمارستان شدند.

 از سوی دیگر منابع فلسطینی گزارش دادند که مردم فلسطین و نظامیان صهیونیست در ایست و بازرسی "حواره" در جنوب نابلس در کرانه باختری با یکدیگر درگیر شدند.

منابع فلسطینی به جزییات بیشتر و شمار زخمی و کشته‌های این درگیری هیچ اشاره‌ای نکردند.

 بسیاری از مناطق کرانه باختری امروز یکشنبه صحنه درگیری بود و شرکت کنندگان در تظاهراتی که در خیابان‌های اصلی شهرهای طوباس، جنین و طولکرم برگزار شد، پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی را در محکومیت یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی و برگزاری راهپیمایی پرچم، به اهتزاز درآوردند و بر تداوم مقاومت تا شکست اشغالگران و آزادسازی سرزمین فلسطین تاکید کردند. 

در نوار غزه نیز  صدها دانشجوی دانشگاه الاقصی با برافراشتن پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی در محکومیت جنایات اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین و تلاش آن‌ها برای هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس  و تلاش‌های مستمر اشغالگران برای یهودی‌سازی شهر قدس در یک تجمع اعتراضی شرکت کردند. 

شرکت کنندگان با تاکید بر اینکه یک وجب از سرزمین فلسطین را از دست نخواهند داد از جامعه بین المللی خواستند که مسئولیت‌پذیر باشد و به اشغالگران صهیونیست فشار آورد تا از تخلفات و جنایات مستمر علیه مردم فلسطین، اموال و مقدسات آن‌ها دست بردارد. 

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی و فلسطینی، شهرک نشینان صهیونیست امروز (یکشنبه) پرچم‌های اسرائیل را تحت حمایت پلیس این رژیم اشغالگر در صحن مسجد الاقصی به اهتزاز درآوردند  و پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به نمازگزاران مسلمان تعدادی از ساکنان قدس را دستگیر کرد. 

«اومر بار لیو» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل نیز اظهار کرد که پلیس این رژیم در تلاش است تا آزادی عبادت در حرم قدسی و بازدید از این مکان را برای یهودیان فراهم کند. 

وی پس از برگزاری نشستی که به منظور ارزیابی وضعیت امنیتی شهر قدس برگزار شد، افزود: با اقدامات تحریک‌آمیز مسلمانان و یهودیان در حرم قدس مقابله شد.  

از سوی دیگر، در یک اقدام تحریک آمیز و خطرناک، صدها شهرک‌نشین صهیونیست امروز یکشنبه در مسجد الاقصی آیین عبادی یهود را بصورت دسته جمعی و گروهی بر پا کردند و تحت مراقبت‌های شدید پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل، پرچم‌های این رژیم را در صحن‌ مسجد الاقصی به اهتراز درآوردند. 

طبق قوانین بین المللی و اسناد تاریخی و حقوقی موجود، سازمان اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجد الاقصی اردن، تنها مرجعی است که صلاحیت انحصاری آن را دارد که کلیه امور حرم را اداره و ورود و خروج به آن را تنظیم کند. 

مسجد الاقصی با کل گستره ۱۴۴ هکتاری از جمله تمام دیوارها و دروازه‌ای آن، یک مکان مقدس عبادی برای مسلمانان است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.