در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال هم اتفاقات زشت و زیبای زیادی رخ داد که بهترین اتفاق همدردی با مردم آبادان بود که بخاطر حادثه تلخ متروپل در غم عزیزانشان داغدار شده بودند.

 زشت و زیبای هفته 29 لیگ برتر| از همدری با مردم آبادان تا درگیری‌ و کتک‌کاری در زمین

به گزارش قدس آنلاین، دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر در سه روز مختلف برگزار شد و از سه شنبه گذشته آغاز شد و یکشنبه این هفته به پایان رسید که دلیل اصلی این مساله آلودگی هوای بود. 

نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر:

ذوب آهن اصفهان صفر- نساجی مازندران صفر

مس رفسنجان صفر- استقلال ۲

نفت مسجدسلیمان ۲- نفت آبادان ۲

تراکتور ۲- فجرشهید سپاسی یک

آلومینیوم اراک یک - پیکان تهران یک

فولاد خوزستان ۳- سپاهان اصفهان صفر

هوادار صفر- گل گهرسیرجان ۲

پرسپولیس ۲-شهرخودرو۱

تیم هفته: استقلال

استقلال که قهرمانی خود را سه هفته پیش از پایان مسابقات قطعی کرده بود این هفته نیز توانست از سد تیم منسجم مس در رفسنجان عبور کند. آبی پوشان پایتخت در هفته بیست و نهم هم پیروز شدند تا رکورد شکست ناپذیری خود را در این فصل لیگ برتر حفظ کنند.  این در حالی بود که سرمربی مس رفسنجان مدعی شده بود تنها شکست فصل استقلال را مسی‌ها رقم می‌زنند اما استقلال در خانه حریف با انجام یک بازی برتر و زدن ۲ گل بهترین نتیجه را در بین تیم‌های میهمان این هفته به همراه گل گهر کسب کردند.

مربی هفته: نکونام

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان لایق عنوان مربی هفته است زیرا تیم مدعی نایب قهرمانی سپاهان را با نتیجه‌ای خیرکننده شکست داد به طوری که کمتر کسی این نتیجه را پیش بینی می‌کرد. نکونام دوئل تاکتیکی را از محرم نوید کیا دیگر مربی جوان لیگ برد.

بازیکن هفته: رضازاده

محمد ابراهیم رضا زاده بازیکن تیم شهرخودرو به دلیل گل زیبایی که به تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی زد لقب بازیکن هفته را به خود اختصاص داد. رضازاده مقابل پرسپولیس یک بازیکن با انگیزه، دونده و خطرناک نشان داد.

ناکامان هفته: فجر و شهرخودرو

فجرشهید سپاسی و  شهرخودرو ناکامان بزرگ این هفته هستند. فجرشهید سپاسی که این فصل به لیگ برتر صعود کرده بود یک هفته پیش از پایان لیگ برتر دوباره به لیگ یک سقوط کرد. فجری‌ها تیمی دوست داشتنی و بازیکن ساز در فوتبال کشور هستند اما در این فصل این باشگاه خوب برای حضور در لیگ برتر تدارک ندیده بود.

شهر خودرو هم  بعد از باخت به پرسپولیس سقوطش قطعی شد. شهرخودرو تیمی بود که در این فصل به جز تغییرات گسترده در کادرفنی و مدیریت، نام باشگاهش را هم دوبار تغییر کرد. ابتدای فصل به این تیم پدیده می‌گفتند و بعد دوباره نامش همان شهرخودرو شد! تیمی که زمانی با گل محمدی به لیگ قهرمانان آسیا هم راه پیدا کرد اکنون به لیگ دسته یک سقوط کرد. 

زیبایی‌های هفته:

تونل قهرمانی و استقبال پرشور

تیم استقلال در شهر رفسنجان مورد حمایت حداکثری از سوی فوتبالدوستان این شهر قرار گرفت به طوریکه در ورزشگاه خانگی مس به هیچ عنوان احساس غربت نکرد و ۸۰ درصد هواداران حاضر در ورزشگاه حامی استقلال بودند. با این حال این مساله باعث ناراحتی محمد ربیعی سرمربی مس شد و او در نشست خبری گفت بهتر است که مردم شهر بیش از هر تیمی حامی مس باشند! با این حال مسی‌ها برای استقلال حتی تونل قهرمانی هم زدند.

احترام هفته

رضا عنایتی سرمربی تیم هوادار تهران هم در نشست خبری پیش از مسابقه و هم در نشست خبری بعد از بازی با گل‌گهر و باخت به این تیم نسبت به امیر قلعه‌نویی سرمربی حریف ادای احترام کرد و بارها از قلعه‌نویی تعریف کرد. او از سرمربی سابق خود به نیکی و با احترام یاد کرد و گفت که دیدن قلعه نویی برایش یک دنیا ارزش دارد ولی حیف که در فوتبال کشورمان حدو اندازه‌ها از بین رفته است.

همدردی هفته

اکثر بازیکنان و تیم‌ها در این هفته به نوعی با جان باختگان حادثه تلخ و مرگبار آبادان همدردی کردند و به مردم این شهر تسلیت گفتند. این مساله از زیبایی‌های فوتبال است که باعث نزدیکی و دوستی و اتحاد بیشتر مردم کشورمان می‌شود.

تونل قهرمانی برای نساجی

بازیکنان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان برای تیم نساجی مازندران تونل افتخار زدند. این اولین تونل برای تیم نساجی بود که در جام حذفی قهرمان شده بود. باید به ذوبی‌ها آفرین گفت که قهرمانی تیم نساجی را هم گرامی داشتند.

زشتی‌های هفته:

کتک هفته

نفت مسجدسلیمان در ثانیه‌های پایانی مسابقه با نفت آبادان برد را با مساوی عوض کرد با این حال این مساوی برای نفتی‌ها خوب بود زیرا ضامن بقایشان در لیگ برتر شد با این حال در پایان مسابقه سرپرست تیم که عضو هیات مدیره باشگاه نیز هست به صورت یکی از بازیکنان تیمش سیلی زد! مسعود پورمحمد دروازه بان تیم سیلی خورد. 

درگیری هفته

مدیر رسانه‌ای تیم هوادار با نیمکت نشینان گل گهرسیرجان درگیری پیدا کرد و این مساله صحنه‌های زشتی در این مسابقه رقم زد. آن هم در حالیکه قلعه‌نویی و رضا عنایتی رابطه حسنه‌ای باهم دارند و حتی قلعه‌نویی تلاش کرد مانع اخراج عنایتی شود.

گلایه‌های هفته

داود سیدعباسی بعد از سقوط تیمش در نشست خبری بعد از باخت به پرسپولیس به جای صحبت فریاد می‌زد و با فریادهایش می‌خواست مظلومیت تیمش را نشان بدهد و به همین دلیل از نبود VAR گلایه کرد و اینکه با حضور این تکنولوژی قهرمان لیگ عوض می شد! خب جناب سیدعباسی اگر VAR هم بیاید شهرخودرو با این نتایج و این شیوه مدیریت و تیمداری قطعا شانس زیادی برای قهرمانی ندارد!

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.