سازمان سینمایی با صدور بیانیه‌ای اقدام جشنواره فیلم کن در تقدیر و تمجید فیلم عنکبوت مقدس را مغرضانه و سیاسی خواند.

سازمان سینمایی بیانیه داد؛ «عنکبوت مقدس»؛ شب نامه سخیف موهن علیه مسلمانان

به گزارش قدس آنلاین، سازمان سینمایی کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن محتوای جعلی و دروغین و نفرت انگیز فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» و اعلام برائت خود و سینماگران از عوامل این اثر سیاه تصویری اقدام جشنواره فیلم کن در تقدیر و تمجید این فیلم را مغرضانه و سیاسی خواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: فیلم «عنکبوت مقدس» یک شب نامه سخیف سیاسی است که به اعتقادات و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده است.

متن بیانیه این سازمان به این شرح است:

« بسمه‌‎ تعالی

‎عرصه فرهنگی در جهان همواره محل پاسداشت ملت‌ها و ارج نهادن به ارزش‌های جامعه بشری بوده است، ارزش‌هایی که ریشه در اعتقادات و باورهای مردم و کشورها دارند و در این میان جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی عموما با شعار توجه به هنر هفتم و انعکاس تولیدات فاخر کشورهای جهان رخ می‌نمایند، لیکن سال‌هاست که شاهد آن هستیم اصحاب زور و تزویر با رخنه در این رویدادها یا پایه گذاری جشنواره‌هایی که نقش ابزار جنگی آن‌ها در مواجه با آحاد آزادی‌خواهان جامعه جهانی را دارند، در تلاشند که منویات سیاسی خود را بر عرصه هنر حقنه کنند و آنچه ماحصل آن شده است به اضمحلال رفتن ارزش هنری و وجه حرفه‌ای این رویدادهاست.

‎این بار نیز در جشنواره فیلم کن که تحت سیطره و فرامین دولت فرانسه برگزار می‌شود شاهد آن بودیم که ساخته‌ای نه تنها صرفا سیاسی بلکه شب نامه سخیف تصویری که ماحصل ذهن مشوش فردی ایرانی تبار و برآمده از زر استکبار است و به اعتقادات و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده مورد توجه این جشنواره قرار گرفته است، این سیاهه‌ی تصویری با سوگیری اجتماعی، مذهبی و تحقیر باورهای آیینی ایرانی اسلامی درصدد است مسیری را رود که سلمان رشدی‌ها در آیات شیطانی و آتش زنندگان قرآن کریم رفته‌اند؛ غافل از اینکه یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.

‎در حالی فیلم موهوم «عنکبوت مقدس» با ارائه چهره‌ای مخدوش از جامعه‌ی ایرانی و با توهین آشکار به باورهای متعالی شیعیان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته که با انتخاب سیاسی این اثر ضعیف به عقیده بسیاری از منتقدان و کارشناسان بین‌المللی جای سوال مهمی در کارنامه حرفه‌ای این جشنواره بین‌المللی به جای گذاشته است.

‎سازمان سینمایی، ضمن محکومیت این اقدام جشنواره مذکور، و اعلام برائت خود و سینماگران از عوامل این اثر سیاه تصویری بر این نکته تاکید می‌کند که فرانسه و جشنواره فیلم کن می‌بایست نسبت به احساسات جریحه‌دار شده میلیون‌ها شیعه مسلمان در جهان پاسخگو باشند و این لکه ننگ ضد فرهنگی را از کارنامه حرفه‌ای خود بزدایند.

در انتها مطئنیم که راه نورانی اسلام و جبهه حق در میان این آماج حملات فرهنگی بیش از پیش و متحدتر از قبل در سپهر فرهنگ و هنر خواهد درخشید.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.