شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی واحد اسلامشهر دانشگاه‌های آزاد در پیامی از وضعیت فرهنگی کشور انتقاد و بر لزوم برخورد با عوامل فیلم هتاک عنکبوت مقدس تاکید کرد.

 تاکید بسیج دانشجویی بر لزوم برخورد با عوامل فیلم عنکبوت مقدس

به گزارش قدس انلاین، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در پیامی از وضعیت فرهنگی کشور انتقاد و بر لزوم برخورد با عوامل فیلم هتاک عنکبوت مقدس تاکید کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب دکتر اسماعیلی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

هنر و ادبیات، زبان گویا و روان فرهنگ و هنجارهای هر جامعه ای است که از دیر باز در جامعه ایرانی، تاثیرگذاری هنر را میتوان به وضوح مشاهده نمود. مسئله هنر در منظومه فکری حضرت امام خمینی (ره)، یک ابزار سیاسی و حتی امانت الهی برای مبارزه سیاسی و اجتماعی در راستای جاری ساختن عدالت و اشاعه دهنده اسلام مستضعفین معرفی میشود.

چند سالی است با چراغ سبز قرارگاه‌های فرهنگی کفر و استکبار نظیر جشنواره کن و .... ، هنرمندنماهایی با خیانت به اصالت و رسالت هنری خود، به جای آن که فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی این مرز و بوم را به رخ جهانیان بکشند، با سیاه نمایی و ارائه چهره خلاف واقع، در تلاشند به ظاهر برای خود جایگاهی دست و پا کنند، غافل از اینکه اعتباری حقیقی نزد مردم است .

لذا با عنایت بر وقایع اخیر در عرصه بین الملل هنری و فرهنگی کشور، مطالبی را متذکر میشویم، امید است پیکر بیمار هنر سینمایی کشور رو به بهبود حرکت کند.

در عرصه فرهنگی کشور چه میگذرد که در سال های اخیر شاهد آن هستیم که فیلم های بی عمق و گاها ضد فرهنگ به راحتی تولید و اکران میشود اما آن قدر در مسیر تولید فیلم های ارزشی مانع تراشی می شود که تولید کنندگان آن منصرف شده و توبه می کنند! 

سیاست گذاری فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد چگونه است که هنرمندنماهای غیرمتعهد، از طریق پخش فیلم و سریال‌های دارای مجوز در تلویزیون، شبکه خانگی و ...  به جامعه معرفی می شوند، اما همان افراد با حضور در مراسم‌های بین المللی با گرفتن ژست اپوزوسیون و با ایجاد دو قطبی کاذب نظام _ مردم، به ظاهر خود را مردمی نشان میدهند اما با فعالیت شان به هویت اسلامی و ایرانی همان مردم خیانت میکنند! کارخانه سلبریتی‌سازی درون کشور قرار است تا چه زمانی هزینه سازی کند؟ 

جایگاه هنرمندان متعهد در پازل فرهنگی کشور کجاست؟  آیا همچنان باید شاهد عدم رغبت، عدم حضور و خانه نشینی آنان توسط مافیای هنرهای مختلف باشیم؟ نقش حمایتی نهاد های عریض و طویل فرهنگی کشور چیست؟

آیا وجهه هنر و فرهنگ باید توسط مافیا و افراد نا اهل چنان تنزل پیدا کند که بازیگران و ... علیه یکدیگر افشاگری نموده و از ارتباط و فساد های پنهانی یکدیگر خبر دهند!؟ چنین وضعیتی قرار است چگونه به سامان برسد؟

جسارت و وقاحت تولید کنندگان معلوم الحال فیلم " عنکبوت مقدس "، به نقطه ای رسیده که علنا به ساحت مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا سلام الله علیه توهین نموده و جشنواره فیلم کن هم به آن جایزه اهدا میکند!  آیا همچنان قرار است به حضور امثال این فیلم ها و اهدا جایزه به عنوان دستاورد ملی نگاه شود!؟ مگر نفوذ و شبیخون فرهنگی قرار است چگونه باشد؟

ورود دستگاه قضا به هتک حرمت و جسارت به ساحت مقدس رضوی و مجازات عوامل آن، عدم تکرار موارد مشابه را به دنبال خواهد داشت، لذا پیگیری و ارائه گزارش به مردم ارادتمند به آن ساحت مقدس دارای اولویت خواهد بود.                                                                                              
در آخر نیز انتظار می رود به صورت عاجل، دستگاه های فرهنگی کشور فکری به حال افسار گسیختگی هنر سینمایی کشور نمایند تا دیگر نه شاهد هتک حرمت ارزش های دینی و ملی این آب و خاک نباشیم بلکه در راستای اعتلای فرهنگ عمومی جامعه شاهد تبلور هنر متعهد و ارزشی باشیم.

  والسلام علی من اتبع الهدی          

  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

گفتنی است، ده‌ها هزار مخاطب سامانه «فارس من» با راه‌اندازی و امضای پویشی، خواستار برخورد قانونی با سازندگان فیلم موهن «عنکبوت مقدس» شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.