در آستانه ماه ذی‌القعده و دهه مبارک کرامت، کاروان‌های زیر سایه خورشید با حضور در حرم مطهر رضوی از امام رئوف اذن اعزام گرفتند تا جای جای ایران اسلامی را با شمیم معطر رضوی عطرآگین کنند و دل‌های عاشقان را به حرم آسمانی حضرت رضا(ع) گره بزنند.

اذن از خورشید خراسان برای اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به سراسر ایران

به گزارش قدس انلاین، پس از دو سال کرونایی، امسال خادمان حضرت رضا(ع) دوباره توفیق یافته‌اند در دهه کرامت و در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید، عازم شهرهای مختلف کشور شوند و میهمان مردمی باشند که اگرچه فرصت تشرف به مشهدالرضا(ع) را نداشته‌اند اما دلگرم‌اند به اینکه، خادمان حرم آقا، عطر این قطعه بهشت را به شهر و دیار آنها می‌آورند.

مراسم اذن اعزام این کاروان‌ها با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد و خادمان حضرت، پس از کسب اجازه از امام رضا(ع)، آماده حرکت به سمت استان‌های مختلف کشور شدند.
 

پراکنده شدن حال و هوای صحن‌های حرم در سراسر کشور

مجتبی مختاری؛ مدیر عامل موسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که یک سال دیگر در ایام ولادت ولی نعتمان حضرت ثامن الحجج(ع) توفیق اعزام سفیران رضوی به سراسر کشور حاصل شد تا بتوانیم نور و مهر امام را در اقصی نقاط کشور پراکنده کنیم.

وی افزود: با اعزام خدام علی بن موسی الرضا(ع) به استان‌ها و شهر و روستاهای مختلف، در واقع فضای صحن و سرای رضوی و حال و هوای محبت و ارتباط دلی بین امام و ماموم در سراسر کشور پراکنده می‌شود و شهر و دیار و محلات مختلف به یمن حضور این کاروان عطر و بوی حرم مطهر رضوی را استشمام می‌کنند و حس و حالی که مردم در مواجه با پرچم رضوی دارند گواه این مدعاست.

مختاری در ادامه گفت: وقتی کسی تاکنون توفیق زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) را نداشته، یا سال‌ها از آخرین زیارتش می‌گذرد و حالا به یک باره با سفیران حضرت که به شهر آنها رفته‌اند مواجه می‌شود، انقلابی در دل‌هایشان به پا می‌شود که علتش چیزی جز توجه خود امام نیست و مشابه همان زیارت واقعی در مشهد مقدس است.

اذن از خورشید خراسان برای اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به سراسر ایران

مصداق واقعی یک زیارت

وی خاطرنشان کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید فقط یک حرکت اصیل فرهنگی و تبلیغی نیست بلکه یک زیارت واقعی است که آداب خاص خود را دارد و باید همان آداب حضور در حرم را با حضور این کاروان‌ها در روستاها، زندان‌ها، بیمارستان‌ها و جشن‌های شهری پیاده کرد و خادم زائران حضرت در این برنامه‌ها بود.

مختاری همچنین تصریح کرد: شما خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) در این دو هفته ردای خدمت می‌پوشید تا به نمایندگی از حضرت، گوشه‌ای از الطاف و رافت ایشان را با خود به سراسر کشور به ارمغان ببرید.

اذن از خورشید خراسان برای اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به سراسر ایران


اعزام ۱۷۵ خادم در قالب ۶۵ کاروان 
مختاری گزارشی آماری از کاروان‌های زیر سایه خورشید هم ارائه کرد و گفت: در دهه کرامت امسال ۱۷۵ خادم در قالب ۶۵ کاروان به نقاط مختلف کشور اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.