معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری۱۰۰ عنوان برنامه در قالب «در سایه ماه و خورشید» به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی همزمان با دهه کرامت

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، از برگزاری بسته‌برنامه «در سایه ماه و خورشید» به همین مناسبت خبر داد و گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه با ۲۲۶ اجرا تدارک دیده شده است و تقویت ارتباط عاطفی مردم با امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، تکریم نقش و جایگاه دختران در خانواده و جامعه، معرفی و تکریم امامزادگان شهر تهران و ترویج حیا در جامعه برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: جشن‌های بزرگ خواهرها و برادرها با عنوان «در سایه ماه و خورشید» اصلی‌ترین برنامه سازمان فرهنگی هنری به مناسبت دهه کرامت است که در مناطق ۱، ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۲۰ اجرا خواهد داشت و نقالی، حضور خادمان حرم رضوی، اجرای موسیقی، سخنرانی کارشناس، مسابقه فرهنگی و توزیع محصولات فرهنگی از بخش‌های آن است. دو ایستگاه فرهنگی نیز در میدان ولی‌عصر(عج) و میدان راه‌آهن برپا شده و ضمن توزیع شربت و چای توسط گروه‌های جهادی، به اجرای برنامه‌هایی مانند سرود دانش‌آموزی و مداحی در طول دهه کرامت خواهند پرداخت.

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی امام رضا(ع) عنوان کرد: در این جشنواره که از ۱۷ تا ۲۱ خرداد در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود، گروه‌های نمایشی به اجرای نمایش خیابانی می‌پردازند و بر اساس نظر هیئت‌داوران به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود. ویژه‌برنامه «محفل دوست» شامل جشن «پاکدخت» در یک مدرسه دخترانه، «نسیم مهربانی» با غبارروبی از آستان امامزادگان و اماکن متبرکه و «گوهر گیتی» برگزاری رادیو پارک با مشارکت بسیج و شهرداری منطقه ۴ و جشن «با کریمان» در منطقه ۱۲ نیز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری افزود: در ویژه‌برنامه «مترو آوا» گروه‌های سرود دانش‌آموزی با حضور در تعدادی از ایستگاه‌های مترو به اجرای سرود با موضوع دهه کرامت می‌پردازند. ویژه‌برنامه تجلیل از دختران فعال و نخبه در حوزه فرهنگ با عنوان «دخترانه» نیز به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر پنجشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۱۷ در خانه فرهنگ مهرآباد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دومین رویداد فرهنگی «مدآرا» با هدف شناسایی و تقویت جریان‌های فرهنگی فعال در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی امسال برگزار می‌شود و در ایام دهه کرامت فراخوان آن منتشر می‌شود و شامل برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی حضوری و مجازی و همچنین دومین جشنواره مد و لباس «مدآرا» است که تا پایان شهریور ماه و در باغ‌ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور در پایان گفت: در قالب بسته محتوای مجازی «در سایه ماه و خورشید» هر یک از فرهنگ‌سراها یک محصول مجازی تولید و منتشر می‌کنند و یک قطعه ویدئوکامنت با عنوان «نشان» نیز شامل بیانات مقام معظم رهبری پیرامون دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تولید و منتشر می‌شود. همچنین ۹۲ برنامه محله‌ای منطقه‌ای در سطح شهر تهران برای شهروندان پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، دهه کرامت چهارشنبه ۱۱ خردادماه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و ۲۱ خردادماه همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.