جو بایدن در بحبوحه تورم افسارگسیخته در آمریکا با جرومی پاول رئیس بانک مرکزی دیدار می‌کند.

دیدار بایدن با رئیس بانک مرکزی آمریکا در بحبوبه تورم افسارگسیخته

به گزارش قدس آنلاین، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه تورم افسارگسیخته در آمریکا با «جرومی پاول» رئیس بانک مرکزی دیدار و درباره وضعیت اقتصادی کشور با وی گفتگو می کند.

براساس اعلام کاخ سفید این دو درباره شرایط اقتصادی آمریکا و تورم افسار گسیخته در این کشور و اقتصاد جهانی گفتگو خواهند کرد.

بلومبرگ در خبر خود اعلام کرد این نخستین دیدار بایدن و پاول از ماه نوامبر تاکنون خواهد بود و در شرایطی برگزار می شود که قیمت ها در بسیاری از بخش های اقتصادی آمریکا به شکلی سرسام آور افزایش یافته است.

همچنین بهای نفت به بالاترین میزان خود در دو ماه اخیر رسید. این اتفاق زمانی افتاد که بایدن در اواخر ماه مارس دستور آزادسازی روزانه یک میلیون بشکه نفت از محل ذخایر استراتژیک نفتی به مدت 6 ماه را صادر کرد.

این در حالی است که جمهوری خواهان بارها بایدن را به دلیل افزایش قیمت ها سرزنش کرده و معتقدند سیاست های نادرست او و تصویب طرح ذخیره یک میلیارد و 900 میلیون دلاری آمریکا برای کاهش تورم باعث ایجاد این معضل شده است.

در مقابل دموکرات ها نیز معتقدند کاهش زنجیره تامین کالاهای اساسی به علت همه گیری کرونا و کاهش بهای نفت و ذخایر گندم به علت وقوع جنگ روسیه و اوکراین، از علل ایجاد تورم فزاینده در آمریکاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.