قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه‌شنبه سی و یک می ۲۰۲۲ (دهم خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست عکس اصلی صفحه نخست خود را به مراسم خاکسپاری کشته شدگان حادثه مرگبار اخیر در مدرسه ابتدایی ایالت تگزاس آمریکا اختصاص داده است، جایی که ۲۱ نفر از جمله ۱۹ کودک در آن کشته شدند. این روزنامه همچنین از برنامه جو بایدن برای تغییر و تحول در کمپ پناهجویان مرزی ایالات متحده خبر می دهد جایی که بسیاری از پناهجویانی که از آمریکای جنوبی در مرزهای این کشور هستند در شرایط بدی به سر می برند. واشنگتن پست همچنین از آغاز نوسازی نیروگاه های اتمی قدیمی در آمریکا برای بالا بردن استفاده از این سوخت در راه مبارزه با تغییرات آب و هوایی می گوید.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی از تقویت سیستم دفاع هوایی خود از بیم انتقام ایران خبر می دهد. این روزنامه می گوید مقامات اسرائیلی بعد از ترور صیادخدایی نگران این هستند تهران حملات پهپادی و یا موشکی خود را به سمت مناطق اشغالی به انجام برساند. جروزالم پست همچنین در مصاحبه ای اختصاصی به سراغ جوزف فو وزیر امور خارجه تایوان رفته که او در این مصاحبه تاکید کرده که چین برای حمله تایوان آماده می شود و اسرائیل نمی تواند به پکن اتکا کند.

نِزاویسیمایا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه در گزارشی به برنامه های این کشور برای زدن ضربات نفتی بیشتر به تحریم کنندگان غربی می پردازد. این روزنامه با انتشار عکسی از دیدار آنتون سیلوآنوف وزیر امور مالی روسیه و الکساندر نواک وزیر انرژی این کشور، می گوید نشانه های کاهش تولید نفت توسط روسیه باعث بالا رفتن قیمت طلای سیاه به ۱۲۰ دلار شده و برنامه روسیه برای ادامه این کاهش تولید، قیمت را به بشکه ای ۱۵۰ دلار نیز خواهد رساند. نزاویسیمایا همچنین خبر از تصرف مناطق استراتژیک توسط ارتش روسیه در شهر دونباس اوکراین می دهد.

دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به انتقاد از سیستم پاسخگویی پلیس بریتانیا در زمان همه گیری ویروس کرونا در این کشور می پردازد. این روزنامه می نویسد فقط در یک مقطع از قرنطینه ها در این کشور، ۹۹۹ تماس مردم با اداره پلیس بدون هیچ پاسخی رها شده است. دیلی تلگراف همچنین از مرگ سه هزار نفر مبتلا به بیماری دیابت در انگلیس به دلیل سختی های به دست آوردن دارو و درمان خود در زمان قرنطینه های کرونایی در این کشور خبر می دهد. این روزنامه انتقادها از تاخیرهای گسترده در پروازهای فرودگاه های انگلیس را نیز پوشش داده و بهانه شرکت های هواپیمایی را پرواز گسترده پرندگان در پروازهای صبح دانسته است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن عکس اصلی صفحه نخست خود را به آنتونی آلبانِسه نخست وزیر استرالیا اختصاص داده است. این روزنامه با بازتاب صحبت های او از عزم جزم استرالیا برای ورود به مباحث منطقه ای اقیانوس هند سخن به میان آورده است. جپن تایمز همچنین در گزارشی به تزریق پول دولت چین به شرکت های فناوری این کشور خبر می دهد، اتفاقی که می تواند ضربات سختی که به این شرکت ها در دوران کووید ۱۹ به وجود آمد را بهبود ببخشد. این روزنامه همچنین از بودجه ۱۰۷ میلیارد دلاری آلمان برای مدرن سازی ارتش خود خبر داده است.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا در گزارشی به انتقاد از وارد شدن جنگ های فرهنگی ایالات متحده به این کشور می پردازد. این روزنامه می گوید سه مجادله کنونی فرهنگی در آمریکا یعنی نژادپرستی، حمل اسلحه و سقط جنین، کانادا را نیز درگیر کرده است. اتفاقی که جاستین ترودو نخست وزیر این کشور با تلاش برای ممنوع کردن حمل هر نوع اسلحه در کانادا، ادامه قانون سقط جنین در این کشور و همینطور تلاش ها برای مبارزه با نژادپرستی که شامل زانو زدن و گره کردن مشت خود او در راهپیمایی «زندگی سیاهپوستان مهم است» شد، به دنبال مقابله با هر سه آن ها می باشد. نشنال پست همچنین به گزارش ۷۰۰ صفحه ای از معضل تعرضات جنسی به زنان درارتش کانادا پرداخته و به انتقاد از نخست وزیر به دلیل بی اعتنا بودن به آن خبر می دهد.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند در گزارشی به دستگیری رئیس سازمان بهداشت شهر دهلی در این کشور به جرم پولشویی پرداخته است. این روزنامه همچنین از وزش طوفان شدید در این شهر خبر می دهد که سرعت آن به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده و دو کشته بر جای گذاشته است. پایونیر همچنین ادامه تلاش ها برای پیدا کردن قاتل خواننده معروف هندی که تمایلات سیاسی پر حاشیه ای نیز داشت را نیز منعکس کرده و از قرارگیری سه زن در رتبه های برتر امتحان جامع مشاغل دولتی در این کشور خبر می دهد اتفاقی که برای پنجمین بار در ۱۰ سال گذشته می افتد.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین عکس اصلی صفحه نخست خود را به دیدار شی جینپینگ رئیس جمهور این کشور با رئیس منطقه هنگ کنگ اختصاص داده است. این روزنامه همچنین سفر وزیر امور خارجه چین به شش کشور جزیره ای در اقیانوس هند از جمله سفر به فیجی را بازتاب داده است؛ سفرهایی که برای گسترش روابط چین با این کشورها در راه مقابله با آنچه اتحاد جدید آمریکا در منطقه می بینیم انجام شده است. گلوبال تایمز همچنین در مقاله ای اتحاد قوی استرالیا با آمریکا را مانعی برای گسترش روابط این کشور با چین اعلام می کند.

کُمِرسانت

روزنامه کُمرسانت چاپ روسیه در گزارشی به چراغ سبز بانک مرکزی این کشور برای استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی این کشور اشاره کرده است. این روزنامه همچنین در گزارشی از جنگ روسیه با اوکراین از حرکت ارتش لهستان برای به دست آوردن سرزمین هایی در غرب اوکراین خبر می دهد. کمرسانت همچنین می گوید با وجود صحبت های جو بایدن در خصوص ندادن موشک هایی به اوکراین که بتواند سرزمین روسیه را هدف قرار دهد، موشک هایی با برد ۶۰ کیلومتر به این کشور ارسال خواهد شد. این روزنامه استقبال ماکرون رئیس جمهور فرانسه از مذاکرات میان پوتین و اردوغان که می تواند راهگشایی برای پایان جنگ باشد را نیز منعکس کرده است.

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در پرونده ای مدعی شده است که ورزش دانشگاهی در آمریکا توهمی به وجود آورده است که برابری حقوق زنان و مردان در این کشور و در ورزش آنجا وجود دارد، اما در عمل حتی با تعداد شرکت کننده های مساوی زنان و مردان اینگونه نیست. این روزنامه همچنین گزارشی از وضعیت روحی و روانی بحرانی بازماندگان تیراندازی خونبار اخیر در تگزاس آمریکا به چاپ رسانده که کودکان حاضر در این مدرسه نمی توانند از شرایط ترس و وحشت پس از آن خارج شوند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.