وزیر خارجه روسیه امروز تأکید کرد که آمریکا در مسیر مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی در وین کارشکنی می کند.

لاوروف:آمریکا در مذاکرات وین مانع تراشی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه پس از دیدار با «عبداللطیف بن راشد الزیانی» همتای بحرینی خود در منامه در سخنانی به موضوع مانع تراشی های آمریکا در مسیر مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی در وین اشاره کرد.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت که آمریکا تلاش می کند چند بند اضافی را به برجام اضافه کند و بر این اساس به مانع تراشی در این مسیر می پردازد.

سرگئی لاوروف در این باره اضافه کرد که واشنگتن با این اقدام در صدد است تا چند بند دیگر به برجام اضافه کرده و در متن اصلی آن تغییراتی را ایجاد کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی در وین ساعاتی پیش ضمن یادآوری رویکرد منعطف جمهوری اسلامی در مذاکرات وین گفت که اکنون نوبت اقدام از سوی دولت آمریکا است.
میخائیل اولیانوف در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود آورد: مذاکرات وین بر سر برجام از ۱۰ مارس متوقف شده است. بنا به گزارش رسانه‌ای، ایران در سفر اخیر هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به تهران درجه خاصی از انعطاف از خود نشان داد و اکنون منتظر پاسخ طرف آمریکایی است. توپ (اکنون) در زمین واشنگتن است.

در آخرین تحولات حول برجام، عصر روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون اشاره به تعهدات طرف‌ های ایران در توافق هسته‌ ای سال ۲۰۱۵، در گزارش خود مدعی شد که میزان اورانیوم غنی شده تهران به ۱۸ برابر مقدار تعیین شده ذیل برجام رسیده است.

این آژانس ضمن طرح ادعاهای تکراری علیه تهران در گزارش خود مدعی شد: ایران در خصوص مشاهده ذرات اورانیوم در ۳ سایت اعلام نشده خود، توضیحات موثقی به این آژانس ارائه نکرده است. مسائل پادمانی مربوط به این ۳ مکان باقیمانده است.

دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی که از ۶ دی سال ۱۴۰۰ آغاز شد، از ۲۰ اسفند ماه و به منظور انجام مشورت های سیاسی وارد وقفه شد تا نمایندگان کشورهای ۱+۴ به پایتخت‌های خود بازگشته‌ و به مشورت‌هایی مبادرت نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.