قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اجرای ۴۲ عنوان ویژه برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه کرامت در خراسان رضوی خبر داد.

 ۴۲ عنوان برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه کرامت برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، یوسف امینی قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اجرای ۴۲ عنوان ویژه برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه کرامت در خراسان رضوی خبر داد و گفت: امسال ستاد بزرگداشت دهه کرامت با شعار «همه خادم الرضاییم؛ میزبانی کریمانه و عهد جاودانه» » از ۱۱ تا ۲۱ خرداد ماه آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: آغاز برنامه های دهه کرامت در استان با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) در روز دختر توسط خواهران عضو کانون های فرهنگی وهنری مساجد مشهد آغاز می شود.

امینی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی رضوی آثار برگزیده جشنواره خوشنویسی رضوی و نمایشگاه عکس و نقاشی، برنامه هایی است که توسط معاونت هنری در نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام می شود. مسابقه کتابخوانی کتاب بر مدار آفتاب، معرفی و انتشار برگزیده اشعار معاصر رضوی، معرفی ۲۰ کتاب برگزیده  رضوی، برگزاری جشن رضوان قلم و تقدیر از رسانه های فعال در حوزه فرهنگ رضوی، معرفی ۱۰ فعال حوزه کتاب و کتابخوانی نیز از جمله فعالیت های حوزه معاونت فرهنگی و رسانه ای این اداره کل است.

وی افزود: پویش بچه محل امام رضا(ع) شامل جشن های مردمی ، نمایشگاه فرهنگی و... در سراسر استان به همت امور مساجد و تشکل های مردمی محلات برگزار می شود و علاوه بر این، برگزاری محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت در شهرستان های مشهد، نیشابور و طرقبه شاندیز، تقدیر از ۶۰ نوجوان قرآنی در شهرستان قوچان و برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در شهرستان خلیل آباد نیز از عناوین برنامه های پیش بینی شده است.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: برگزاری شب شعر رضوی، برگزاری مسابقه فرهنگی، برگزاری نمایشگاه آثار هنری و اجرای تئاتر صحنه ای رضوی، برگزاری همایش بزرگ کرامت رضوی با حضور هنرمندان تعزیه خوان منطقه ترشیز، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی و سینمایی، تجلیل از خادمان رضوی و برنامه شبی با موسیقی آواها و نواهای رضوی، اجرای جنگ شادی، شبی با موسیقی، آواها و نواهای محلی، تجلیل از بانوان هنرمند و  اکران فیلم سینمایی بدون قرار قبلی نیز از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در استان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.