رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سفر به سوریه و عراق نشست های مفصلی با مسئولان این کشورها برای کاهش معضل ریزگردها برگزار شد که عملکرد در این زمینه را مثبت ارزیابی می‌کنم .

اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش معضل ریزگردها

به گزارش قدس انلاین، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در باره رایزنی انجام شده با روسای سازمان‌های محیط زیست عراق و سوریه در خصوص معضل ریزگردها، اظهار داشت: سفر ما به کشورهای اصلی که منشا ریزگردها هستند، صورت گرفت. در کشور عراق نشست مفصلی با وزیر امورخارجه، وزیر کشاورزی، وزیر منابع آبی، وزیر محیط زیست و نخست وزیر عراق برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه همه به ابتکار منطقه‌ای جمهوری اسلامی که به یک حس همگرایی و همسویی منجر خواهد شد، اتفاق نظر داشتند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: مقرر شد تفاهم نامه‌ای در ۲۱ تیرماه امضا شود و جلسات کارشناسی برای موضوعات عملیاتی ادامه داشته باشد.

سلاجقه با اشاره به تفاهمات انجام شده با طرف سوری تصریح کرد: در کشور سوریه تفاهم نامه‌ای به امضا رسید که تفاهم‌نامه ای رو به جلو بود و به صورت پایلوت در دیرالزور یکی از شهرهای سوریه انجام شده است.

وی اضافه کرد: نشست‌ها ادامه دارد و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مسئول دو کشور نشست‌های اجرایی خواهند داشت و نشست‌های کارشناسی هم صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: ماحصل عملکرد در این زمینه را مثبت ارزیابی می‌کنم و این رویکرد در منطقه اتفاق می‌افتد. سفرهای دیگری هم برای کاهش ریزگردهای کشور خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.