مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: ۲۰ هزار نفر از ۵۷ هزار نفر، واجد شرایط مسکن دار شدن در استان زنجان هستند.

تاکنون برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در زنجان زمین تامین شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسعود بیات منش در نشست خبری  با بیان اینکه  طبق برنامه ریزی انجام شده  برای ۱۶ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است افزود:این تعداد  در مراحل طراحی و الحاق به محدوده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان  به آخرین وضعیت پروژه‌های مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تعداد واحدهای ابلاغ شده طبق قانون مصوب سال ۸۶ طرح اقدام مسکن در حدود ۴۰۰ هزار واحد بود و زنجانی‌ها استقبال خوبی از این طرح داشتند .
وی با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است، ابراز داشت: در این میان سالانه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده برای ۲۱ شهر اختصاص داده شده است که هر سال ۳ هزار واحد ساخته می‌شود.
بیات منش با بیان اینکه همچنین ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که باید زمین تامین شود، ابراز داشت: تاکنون برای ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده و برای ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ثبت نام متقاضیان انجام شده است.
بیات منش به ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان حدود ۹۷ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۷ هزار نفر واجد شرایط اولیه هستند.
وی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از ۵۷ هزار نفر واجد شرایط هستند، افزود: طبق برنامه ریزی تاکنون برای ۱۶ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است و در مراحل طراحی و الحاق به محدوده است و به تدریج عملیات اجرای پروژه‌ها آغاز خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تامین زمین در شهرستان‌های تابعه که متقاضی مسکن هستند با مدیریت و برنامه ریزی انجام می‌شود، افزود: در سایت مهرآرا زمین‌های خالی ساماندهی می‌شود تا ارزش افزوده‌ای هم به این منطقه داده شود .
بیات منش تصریح کرد: ساخت به موقع واحدهای مسکونی برای متقاضیان و عرضه کافی مسکن، آرامش لازم در بازار مسکن را ایجاد می‌کند و مردم نگرانی در خصوص مسکن نداشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.