تولیت آستان قدس رضوی هدایتگری اعتاب مقدسه به سوی حقیقت را سدی در راه پیشبرد نقشه‌های نظام سلطه و دلیل هجمه‌های استکبار به این ذوات قدسی دانست و ایجاد جدایی میان مردم و اعتاب مقدسه را توطئه جدید صهیونیسم و استکبار جهانی معرفی کرد.

دلیل دشمنی استکبار با اعتاب مقدسه ،تأثیر این مرقدهای شریف در جهت‌گیری صحیح زندگی انسانی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در مراسم آغاز جشن‌های مردمی دهه کرامت و آیین خطبه‌خوانی صبح میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) که در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) با حضور نمایندگانی از اعتاب مقدس ایران و عراق برگزار شد؛ ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، حادثه غمبار ریزش ساختمان متروپل آبادان را به مردم این شهر و خانواده‌های داغدیده تسلیت گفت.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به مقام والای حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی حضرت معصومه(س) بهره‌مندی ایشان از معرفت، علم و دانش الهی است؛ علم آن حضرت دانشی است که از ناحیه ذات اقدس ربوبی به بنده‌اش افاضه شده و همان علمی است که حضرت امام صادق(ع) می‌فرماید: «نوری است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد می‌افکند».
وی ویژگی دیگر این بانوی باکرامت را معصومیت و طهارت باطنی دانست و تصریح کرد: دومین ویژگی ممتاز حضرت فاطمه معصومه(س)، طهارت باطنی و معصومیت است، لقب «معصومه» لقبی است که حضرت رضا(ع) به‌ عنوان حجت و ولی خدا در خصوص این بانوی بزرگوار به کار برده‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه اضافه کرد: برای کسب کرامت از وجود کریمانه ائمه اطهار(ع) و فاطمه معصومه(س) باید بین عمل، گفتار، ایمان، معرفت، دانش و سخن انسان با وجود آن حضرات سنخیت و تشابه باشد تا روایت حضرت امام صادق(ع) که فرمودند: «هر کس حضرت معصومه(س) را زیارت کند، بهشت برای او واجب می‌‎شود» شامل حال انسان شود.

امام(ره) و احیای روحیه خودباوری 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی با اشاره به تقارن دهه کرامت امسال با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد: امام راحل آن عبد صالح خداوند، حقیقتاً به امت اسلامی، ایران، ایرانی و شیعه کرامت بخشید؛ همان کرامت، شرافت، نفاست و عزتی الهی و قرآنی. از مهم‌ترین و ارزشمندترین خدمات امام راحل برای ملت بزرگ و شریف ایران، گرفتن احساس حقارت و ذلت بود؛ طاغوت ستمشاهی درصدد خفت جامعه بود که بتواند از این رهگذر جامعه را تسلیم اراده و خواسته‌های شیطانی خود کند و در این راستا اقدام‌های بسیاری انجام داد که یکی از آن‌‎ها کاپیتولاسیون بود.
وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که «امام بزرگوار ما دو پرچم احیای اسلام و عزت و سربلندی ایران و ایرانی را بلند کرد و برافراشته نگه داشت»، گفت: امام خمینی(ره) آن احساس حقارت چند دهه دوران قاجار و دوران سیاه پهلوی را از بین برد، ملت ایران از حدود ۱۵۰ سال پیش به دلیل عوامل مختلف در خود احساس حقارت و خودکم‌بینی می‎کرد؛ از جنگ‌های دوران قاجار که بخش‌های وسیعی از خاک ایران جدا شد تا رفتار خشن و تحقیرآمیز دوران سیاه پهلوی از جمله عوامل ایجاد این احساس خود کم‌بینی بود.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به ملت ایران عزت و روحیه خودباوری، خداباوری و عزت‌نفس داد، عنوان کرد: این روحیه عزت بود که توانستیم هشت سال دوران دفاع مقدس را با سربلندی سپری کنیم و وجبی از خاک عزیز کشورمان را از دست ندهیم. ۴۳سال است که مردم عزیز و شریف ایران همه سختی‌ها، دشواری‌ها و شیطنت‎های استکبار را تحمل می‌کنند که این مهم از برکات عزتی است که به فضل الهی امام(ره) به ملت ایران عنایت کرد.

چراغی را که ایزد برافروزد...
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه ما کرامت حقیقی انسان را در مکتب پیامبر اسلام(ص) و اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) می‌بینیم، گفت: دشمنان انسانیت و بشریت و همان‎هایی که می‎خواهند ملت‎ها را تحت ستم و سلطه ظالمانه خود قرار دهند؛ درصدد هستند بین مردم و معارف الهی و مرقدهای شریف، الهام‌بخش و حیات‌آفرین حضرات معصومین(ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم جدایی ایجاد کنند.
تولیت آستان قدس رضوی دلیل دشمنی استکبار با اعتاب مقدسه را تأثیر این مرقدهای شریف در جهت‌گیری صحیح زندگی انسانی دانست و عنوان کرد: امروز صهیونیسم و استکبار جهانی با استفاده از همه ابزارهای هنری و رسانه‎ای برای زدودن این مقدسات تلاش می‌کنند، زیرا می‌دانند تا زمانی که توجه مردم به این ذوات پاک و قدسی باشد؛ قدرت سلطه بر چنین ملتی را پیدا نخواهند کرد، از این روی یک روز با خلق داعش اسلام‌هراسی می‌کنند و روز دیگر با ابزار فیلم، هنر و رسانه به جنگ مقدسات می‎روند، اما «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.