سرود «سلام فرمانده» که این روزها محبوبیت آن به فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران رسیده، با حضور پرشور صدها نفر از دانش آموزان پیروی خط ولایت فقیه، به همت مجموعه علمی و آموزشی عروه الوثقیدر شهر «لاهور» به عنوان قلب فرهنگی پاکستان اجرا شد.

طنین سرود «سلام فرمانده» در قلب فرهنگی پاکستان

به گزارش قدس آنلاین، مراسم باشکوه همخوانی سرود پرافتخار سلام فرمانده با حضور بیش از ۷۰۰ دانش آموز پاکستانی در فضای باز حوزه علمیه و مرکز پژوهش های دینی جامعه عروه الوثقی در شهر لاهور برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «سید جواد نقوی» رئیس مجموعه علمی-فرهنگی عروه الوثقی، اساتید دانشگاهی، معلمان و مدرسان علوم حوزی در مراسم اجرای سرود سلام فرمانده شرکت کردند، جایی که دانش آموزان پیروی خط امام و رهبری عشق و ارادت خود را به امام زمان (عج) به عنوان نسل جدید ابراز داشتند.

حوزه علمیه جامعه عروه الوثقی در لاهور یکی از جامع ترین و مدرن ترین مدارس حوزه علمیه شیعیان در سطح پاکستان و حتی منطقه محسوب می گردد. این حوزه که در قالب یک پردیس در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار واقع در حومه شهر لاهور واقع گردیده، حدود ۱ هزار طلبه پسر و ۶۰۰ طلبه دختر به صورت شبانه روزی در آن ساکن هستند و علاوه بر دارا بودن مرکز تحقیقات اسلامی بعثت، شامل دیگر بخش های مختلف: آموزشی - پژوهشی- بهداشتی- درمانی- ورزشی- رفاهی– عبادی و... نیز است.

در کنار این تاسیسات کامل، شبکه ماهواره ای آموزشی ۲۴ ساعته موسسه بعثت نیز در سطح غرب آسیا برنامه های ویژه کودک، بانوان، خانواده و موضوعات دینی، فرهنگی و اجتماعی را تهیه و پخش می کند.

این روزها سرود سلام فرمانده که در وصف امام زمان (عج) است، به صورت یک پویش در برخی از مناطق پاکستان در حال اجراست. شهر «اسکردو» در شمال پاکستان به عنوان منطقه شیعه نشین این کشور و معروف به ایران کوچک، نیز در روزهای اخیر شاهد اجرای این سرود توسط دانش آموزان مدارس مختلف بود.

سازمان دانشجویان امامیه پاکستان نیز قرار است با هدف تجدید عهد با حضرت صاحب الزمان (عج) سرود باشکوه سلام فرمانده را روز سه‌شنبه آینده در شهر کراچی در جنوب این کشور با حضور کودکان ۵ سال و دانش آموزان تا سن ۱۵ سال برگزار کند.

فروردین ماه امسال نماهنگ و سرود سلام فرمانده با صدای ابوذر روحی و به تهیه کنندگی حجت‌السلام سعید نعیمی تهیه و منتشر شد که خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و این روزها بارها در شبکه‌های مختلف تلویزیون با ویدیوهای حماسی و مردمی بازپخش می‌شود.

این سرود زیبا برای نخستین بار در مسجد جمکران توسط گروه سرود ۳۱۳ نفری به مناسبت نیمه شعبان اجرا شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.