۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 801921

گفتند کار انقلاب تمام است اما دیدند خامنه‌ای خمینی دیگر است...

خامنه‌ای خمینی دیگر است

به گزارش قدس آنلاین، «در تاریخ پُرماجرای انقلاب، هیچ روزی مانند دوازدهم بهمن نبود که در آن، مردی از دودمان پیامبران و بر شیوه آنان، با دستی پُرمعجزه و دلی به عمق و وسعت دریا، در میان مردمی شایسته و چشم به راه، چون آیه رحمت فرود آمد و آنان را بر بال فرشتگان قدرت حق نشانید و تا عرش عزت و عظمت برکشید. و هیچ روزی چون چهاردهم خرداد نبود که در آن، طوفان مصیبت و عزا، بر این مردم تازیانه غم واندوه فرود آورد. ایران یک دل شد و آن دل در حسرتی گدازنده سوخت، و یک چشم شد و آن چشم در مصیبتی عظیم‌گریست. در آن روز، خورشیدی غروب کرد که با طلوع آن، هزار چشمه نور در زندگی ملت ایران جوشیده بود؛ روحی عروج کرد که با نَفَس روح‌اللهی‌اش، پیکر ملت را جان بخشیده بود؛ حنجره‌ای خاموش شد که نَفَس گرمش، سردی و افسردگی از جهان اسلام زدوده بود؛ لبانی بسته شد که آیات الهی عزت و کرامت را بر مسلمین فروخوانده و افسونِ یأس و ذلت را در روح آنان باطل ساخته بود.» (بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره))
از ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ تا امروز و تا فرداها، جاودانگیِ یاد و حقیقت امام خمینی(ره) محسوس و مشهود است. او که فریاد رسایش در اعماق دل ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان نفوذ کرد که برای خدا قیام کنید و به نصرت الهی مطمئن باشید. ایشان بنیان‌گذار مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی اسلامی شدند که ملت ایران با به میدان آوردن عمق ظرفیت و توانمندی خود در مسیر آن حرکت کرد و الگویی برای دنیا شد. در دنیایی که ارزش‌های اخلاقی رو به افول بود، امام ما معنویت را زنده کرد. امام خمینی(ره) بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیر عاقلانه که در کشور ما سابقه چند هزار ساله داشت را برانداختند و نظامی بر اساس اسلام ناب ایجاد کردند. کار بزرگی که بعد از صدر اسلام، سابقه نداشت. بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، «هنر بزرگ و خدمت بی‌بدیل امام خمینی(ره) این بود که اسلام را از غربت درآورد.»
خصوصیات منظومه فکری امام خمینی(ره)
بر طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، «منظومه‌ فکری امام خمینی(ره) دارای خصوصیّات کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی است. اوّلاً متّکی و مبتنی بر یک جهان‌بینی است که این جهان‌بینی عبارت است از توحید. همه فعّالیّت او، همه منطق او مبتنی بود بر توحید که زیربنای اصلی همه تفکّرات اسلامی است.»
خصوصیّت دیگر این منظومه فکری «به‌روز بودن» آن است مسائل مورد ابتلای جوامع بشری و جامعه ایرانی را مطرح می‌کرد. «در مکتب فکری امام(ره)، ضدّیت با استبداد و ضدّیت با استکبار حرف اوّل را می‌زند؛ این آن چیزی است که ملّت ایران هم آن را حس می‌کرد، ملّتهای مسلمان دیگر بلکه ملّتهای غیر مسلمان [هم‌] آن را حس کردند؛ برای همین این دعوت گسترش پیدا کرد.»
رهبر معظم انقلاب درباره این مکتب جامع همچنین بیان داشته‌اند: «خصوصیّت دیگر این مکتب فکری این بود که زنده و پویا و پر تحرّک و عملیّاتی بود؛ مثل بعضی ازاندیشه‌پردازی‌ها و تئوری‌سازی‌های روشنفکرانه نبود که در محفل بحث، حرفهای زیبا و قشنگی است امّا در میدان عمل کارایی ندارد؛ منطق امام، فکر امام، راه امام، عملیّاتی بود؛ قابل تحقّق در میدان عمل بود؛ به همین دلیل هم به پیروزی رسید و پیش رفت؛ این حرکت، مسیر تاریخ کشور ما را عوض کرد.»
معنویت، عقلانیت، عدالت
سه بُعد اساسی مکتب امام خمینی(ره)
معنویت، عقلانیت و عدالت، سه بُعد اساسی مکتب امام خمینی(ره) است. رفتار و منش امام(ره) مبتنی و مشتمل بر این سه اصل بود. ایشان عارفی واصل و اهل خشوع و ذکر بودند. به نصرت الهی اطمینان داشتند. در بُعد عقلانیت، اهل به کار گرفتن خرد و تدبیر بودند. تکیه به آراء مردم از مظاهر عقلانیت امام راحل بود. در حالی‌که قرن‌های متمادی حکومت‌های استبدادی در کشور ما وجود داشت، امام خمینی(ره) حضور و مشارکت مردم در اداره کشور را به یک حقیقت روشن تبدیل کردند. مردم پای صندوق‌های رأی می‌آیند و منشأ تشکیل مجلس شورای اسلامی، دولت، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌شوند. عدم اعتماد به دشمن و سرسختی در برابر دشمن مهاجم، نمونه دیگری از عقلانیت امام خمینی(ره) است. ایشان واقف بودند که عقب‌نشینی مقابل دشمن به پیشروی او می‌انجامد. امام ما روح خوداتکایی و خودباوری را در ملت دمید و این یک مظهر دیگر عقلانیت ایشان است. دشمن از آغاز ورود خود به این کشور، به ملت ما القا کرد که قادر به پیشرفت نیست و اگر قرار باشد کار چشمگیر و مهمی انجام شود، به دست غربی‌ها باید صورت بگیرد اما امام خمینی(ره) به مردم روح اعتماد به نفس داد و پیشرفت ما در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی به دلیل همین روحیه «ما می‌توانیم» است. ایشان خبرگان ملت را از طریق انتخابات مأمور تدوین قانون اساسی کردند. سپس قانون اساسی را در معرض آراء مردم قرار دادند و این‌گونه پایه‌های نظام را مستحکم ساختند. این مهم نیز از دیگر مظاهر عقلانیت امام خمینی(ره) بود. مظهر اساسی معنویت امام راحل، اخلاص ایشان بود. امام ما از آغاز مبارزه، بر اساس تکلیف الهی و برای خدا پیش رفتند. می‌فرمودند عالَم، محضر خداست. ایشان در بُعد عدالت، تأکید به رسیدگی به محرومان داشتند و بارها تعابیر «پابرهنگان» و «کوخ نشینان» را بیان داشتند و به مسئولین تأکید می‌کردند که از اشرافی‌گری
بپرهیزند.
وقتی از ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ پشت سر را نگاه کنیم، راه دشواری را می‌بینیم که با رهبری و هدایت امام راحل با سلامت پشت سر گذاشته‌ایم. جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی، شراکت و همدستی ابرقدرت‌ها علیه نظام اسلامی، دسیسه‌های داخلی، نفوذی‌های دشمن، نفوذ لیبرال‌ها، ملی‌گراها و بی‌اعتقادان به اسلام و مردم، طراحی کودتا، همان مسیر صعب‌العبور بوده‌اند که گذشتن با موفقیت از آن به خاطر لطف الهی و پیوند محکم مردم با امام بزرگ خود بوده است.
ادامه راه امام(ره)؛ با قوت تمام
پس از غروب آن خورشید فروزان، راه و مرام و اصول ایشان را رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به زیبایی و با قوت تمام ادامه دادند و مکتب امام(ره) را حفظ و تقویت کردند. انتخاب هوشمندانه و الهی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از سوی خبرگان ملت به رهبری انقلاب اسلامی در همان روز ارتحال امام امت، عامل مهم تداوم این مکتب و حرکت نورانی بود.
مدیر مسئول کیهان ۱۳ خرداد سال گذشته در ستون «نکته» مشاهدات خود از حال و هوای شب و روزهای ارتحال امام(ره) را این‌گونه نوشت؛ «آن شب خبر رسیده بود که حال حضرت امام- رضوان الله تعالی علیه- به شدت رو به وخامت نهاده است. در سپاه آماده‌باش داده شده بود. دل‌ها از نگرانی به حنجره‌ها کوچ کرده بود و چشم‌ها خیس اشک بود. دست‌ها به دعا بلند و هق هق‌گریه‌ها امان از دعا گرفته بود. آن شب، مسئولیت پیگیری اخبار، مخصوصاً‌ گزارش خبرگزاری‌های خارجی به نگارنده سپرده شده بود. آن روزها از موبایل و اینترنت و سایر وسایل و تجهیزات ارتباطی این روزها خبری نبود، چند خط تلفن بود و تلکس خبرگزاری‌های خارجی... با برادران سپاهی مستقر در بیت حضرت امام(ره) در تماس دائم بودیم. خبرها تلخ و ناگوار بود. ساعت ۲۲ و بیست و چند دقیقه بود که آن واقعه تلخ و دردناک اتفاق افتاد. یکی از برادران سپاهی مستقر در بیت امام، در حالی که ‌گریه امانش نمی‌داد گفت «امام رفت»...
آسوشیتدپرس:
«خمینی بعد از غروب دوباره طلوع کرده است»
و دقایقی بعد، تماس گرفته و گفتند قرار است خبر رحلت حضرت امام فردا منتشر شود. صبح فردا- ۱۴ خرداد- وقتی این خبر از رادیو پخش شد که «روح خدا به خدا پیوست» گویی در «‌صور اسرافیل» دمیده‌اند، مردم از پیر و جوان و زن و مرد و کودک بر سرزنان به خیابان‌ها ریختند و ایران سیاهپوش شد... دشمنان بیرونی که سال‌ها در انتظار آن روز بودند، زبان به شادی از کام بیرون کشیدند و خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد «پایان عمر خمینی، آغاز فروپاشی جمهوری اسلامی است»!...
محل کارم را ترک کردم و به میان خیل عظیم مردم عزادار در خیابان‌ها رفتم. ساعت ۱۱ صبح بود که به محل کارم در سپاه بازگشتم. یکسره به سراغ تلکس‌های خبری رفتم... همان خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس، با اشاره به حضور یکپارچه مردم در خیابان‌ها و دل‌های سوگوار و چشمان اشکبار آنها، در گزارش خود آورده بود «خمینی بعد از غروب دوباره طلوع کرده است».
بزرگمرد دیگری از دودمان پیامبر اسلام(ص)
به باوراندیشکده‌ها و محافل غربی، رهبری حضرت امام(ره) از نوع رهبری «کاریزماتیک» بود! (با استناد به نظریه ماکس وبر) که در آن کاریزمای رهبر عامل جذب مردم به اوست و مدعی بودند که با ارتحال امام(ره)، کار انقلاب تمام است اما حقیقت آن بود که در رهبری الهی، کانون اصلی جاذبه خدای متعال است و رهبر الهی یک واسطه است که مردم را به سوی او می‌خواند. به همین دلیل با رفتن امام(ره) رسالت و پیام و حقیقت ایشان ماند و زنده‌تر شد. رهبری انقلاب اسلامی با ارتحال امام خمینی(ره) به بزرگمرد دیگری از دودمان پیامبر گرامی اسلام(ص) منتقل شد. انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رویدادها، حوادث بزرگ و توطئه‌های سنگین امنیتی، اقتصادی، تبلیغاتی را به خود دید اما با هوشمندی و هدایت ایشان، ایران اسلامی سربلند شد و بسیاری از پیش‌بینی‌ها و آمال امام راحل به حقیقت پیوست. ایران به قدرتمندترین کشور منطقه با نقش مؤثر و تعیین‌کننده در عرصه بین‌الملل تبدیل شد. انقلاب اسلامی ریشه‌دارتر شد، شاخ و برگ گستراند و جبهه مقاومت تأسیس شد. دشمنان برای خارج کردن سوریه از زنجیره مقاومت ائتلاف کردند اما با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب شکستی تاریخی خوردند. فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ را به صحنه آوردند و علی رغم پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا و اسرائیل، انگلیس، فرانسه و... با رهبری و تدبیر حکیمانه و شجاعت مثال‌زدنی حضرت آقا روبه‌رو شدند و ناکام ماندند. ایران اسلامی به بزرگ‌ترین قدرت نظامی منطقه و یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های نظامی دنیا تبدیل شد.
ایران در فهرست صدرنشین‌ها
در بسیاری از عرصه‌های علمی و تکنولوژیک در فهرست صدرنشین‌ها قرار گرفتیم؛ دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در جهان؛ دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛ سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛ رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛ مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛ چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی؛ نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛ اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مؤلفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان‌نما؛ چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛ اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛ چهارمین قدرت دریایی جهان، جزو چند کشور تولیدکننده واکسن کرونا و... مقتدای انقلاب راه امام(ره) را ادامه می‌دهند و تسلیم زورگویی و باج‌خواهی‌ دشمنان اسلام و انقلاب نشدند. دشمنانی که در مقابل این حکمت و شهامت احساس استیصال می‌کنند و این حقیقت درخشان را می‌بینند که «خامنه‌ای خمینی دیگر است».
ملت وفادار، آگاه و مبارز ایران اسلامی امروز پرانگیزه و امیدوار در گام دوم انقلاب، با شناخت درست از راه و مرام و اصول امام(ره)، گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برنامه دشمن برای توقف پیشرفت ایران را ناکام گذاشته‌اند و به سوی تشکیل تمدن نوین اسلامی در حرکتند.

انتهای پیام

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.