جنبش مقاومت اسلامی حماس خواستار تحرک فوری جامعه جهانی برای نجات کودکان فلسطینی و حمایت از آنان در برابر وحشی‌گری و جنایات دشمن صهیونیستی شد.

حماس خواستار تحرک فوری بین‌المللی برای حمایت از کودکان فلسطین شد

به گزارش قدس آنلاین، جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودکان قربانی خشونت و تجاوزگری تاکید کرد که کودکان فلسطینی قربانی جنایات و تجاوزگری رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند. این جنبش خواستار حمایت از کودکان فلسطینی در برابر جنایات اشغالگران شد.

در این بیانیه آمده است: در این روز باید مجددا رنج و دردهای کودکان فلسطینی چه در داخل و چه در اردوگاه‌های آوارگان در خارج از فلسطین را به یاد آورد و جنایات فجیع و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه کودکان را برای جهانیان برملا کرد.

حماس افزود که بیش از ۸۸ کودک طی سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیدند.

این بیانیه می افزاید که رژیم صهیونیستی علیه کودکان دست به جنایات مختلف اعم از قتل و کشتار، ربودن، حبس خانگی، تبعید، تخریب خانه و استفاده به عنوان سپر انسانی می زند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که بیش از ۱۷۰ کودک فلسطینی همچنان در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند و در معرض انواع و اقسام شکنجه روحی و جسمی قرار دارند.

همچنین در این بیانیه به رنج و محنت های کودکان تحت محاصره در غزه و ممانعت از درمان و تامین غذا برای بیماران در این باریکه، که نقض صریح قوانین و قطعنامه های بین المللی است، اشاره شده است.

جنبش حماس با اشاره به اینکه وجود رژیم اشغالگر در سرزمین فلسطین پایه و اساس همه رنج و محنت های ملت فلسطین است، تاکید کرد که ادامه سکوت و عجر و ناتوانی جامعه جهانی در مقابله با جنایات علیه کودکان فلسطینی و عدم بازخواست و مجازات عاملان این جنایات در دادگاه های بین المللی لکه ننگی بر پیشانی جهانیان است.

این جنبش جامعه جهانی به ویژه دولت ها و نهادها را به عمل به مسئولیت های سیاسی و انسانی خود در قبال کودکان فلسطینی و آزادی فوری تمامی کودکان اسیر از زندان های رژیم صهیونیستی و تحرک فوری برای نجات آنان از وحشی گری صهیونیست ها و جرم انگاری هرگونه تجاوز علیه آنان فراخواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.