ملی‌پوش والیبال زنان گفت: مربیان خارجی که جزو بهترین‌های دنیا محسوب هستند، می‌توانند به بازیکنان و مربیان کمک کنند تا پیشرفت کنیم؛ همانقدر که بازیکنان کم تجربه هستند، سرمربیان ایرانی هم تجربه زیادی ندارند.

محتشمی‌پور: مربیان داخلی به اندازه بازیکنان والیبال کم تجربه هستند

به گزارش قدس آنلاین، هانیه محتشمی‌پور درباره حضور الکساندرا کمپدلی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال زنان، اظهار کرد: کمپدلی از کشوری می‌آید که سطح والیبال آن بالاست. این سرمربی ایتالیایی تکنیک‌های به روز اروپایی را به ما یاد می‌دهد که سبب ایجاد تغییرات در بازی‌های ما شده و متوجه شدیم که کیفیت بازی‌های ما بالاتر رفته است.

وی درباره دیدارهای تدارکاتی با صربستان، گفت: این دیدارها خیلی برای تیم ملی والیبال زنان مفید بود و بازیکنان صرب قدبلندتر و قوی‌تر از ما بودند و همین امر سبب شد تا به چالش کشیده شویم. از سه بازی تدارکاتی برابر صربستان دو بازی را با نتیجه سه بر دو بردیم و تمرینات متفاوتی داشتیم این موضوع خیلی به ما کمک کرد.

ملی‌پوش والیبال زنان با اشاره به اینکه محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون بسیار تلاش کرد تا تیم ملی والیبال زنان در بازی‌های آسیایی شرکت کند و این تلاش ستودنی بود، یادآور شد: این بازی‌ها نسبت به دیگر مسابقات آسیایی سطح بالاتری دارد و می‌تواند بسیار برای والیبال بانوان ایران چالش برانگیز باشد.

وی درباره تفاوت میان سرمربیان خارجی و داخلی، یادآور شد: مربیان خارجی با داخلی از لحاظ دانش فنی متفاوت هستند و آنها زبان انتقال دادن و آموزش را بهتر بلدند. حتی از نظر روانشناسی سرمربیان خارجی راحت‌تر با بازیکنان برخورد می‌کنند و ذهن آزادتری دارند و این سبب می‌شود تا تغییرات جدید را راحت‌تر بپذیرند.

محتشمی‌پور ادامه داد: جواد مهرگان مشاور فنی تیم ملی والیبال زنان از نظر روانشناسی تاثیر زیادی روی بازیکنان داشت و در کل مجموعه بازیکنان و سرمربیان در حال رشد هستند. سرمربیان خارجی که جزو بهترین‌های دنیا محسوب می‌شوند می‌توانند به بازیکنان و مربیان کمک کنند تا تغییر کنیم و همانقدر که بازیکنان کم تجربه هستند، سرمربیان ایرانی هم تجربه زیادی ندارند زیرا هیچ‌گاه جزو تیم‌های برتر دنیا نبودیم تا به تجربه لازم برسیم.

وی درباره عملکرد باریج اسانس کاشان در جام باشگاه‌های آسیا و کسب عنوان چهارمی، گفت: در فصلی که گذشت برای سایپا بازی می‌کردم؛ اما تیم باریج به عنوان میهمان دعوتم کرد تا در جام باشگاه‌های آسیا بازی کنم و در کل بازی خوبی بود. سطح مسابقات امسال فرق می‌کرد و تیم‌ها بازیکنان خارجی جذب کرده بودند و حتی تعداد بازیکنان خارجی قزاقستان بسیار زیاد بود. اگر این بستر فراهم شود تا از بازیکنان خارجی در لیگ بهره ببریم به طور قطع به سطح فنی بازیکنان ایرانی کمک می‌کند.

ملی‌پوش والیبال زنان خاطرنشان کرد: کسب عنوان چهارمی باریج در آسیا تغییر بزرگی است؛ اما باید تغییرات بیشتری ایجاد کنیم. تمام تلاشمان را کردیم؛ اما زور تجربه و تکنیک دیگر تیم‌ها بیشتر از ما بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.