وزارت خارجه قطر با احضار سفیر هند، اهانت سخنگوی حزب حاکم این کشور به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را شدیدا محکوم کرد.

 قطر سفیر هند را در پی اهانت یک مقام هندی به پیامبر اسلام(ص) احضار کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه قطر امروز  به عنوان اولین کشور اسلامی به اهانت سخنگوی حزب حکام هند به ساحت نبی اکرم اسلام(ص) واکنش نشان داد و سفیر هند را احضار کرد.

به نوشته الجزیره، وزارت خارجه هند اعلام کرد که یادداشت اعتراضی رسمی به سفیر هند داده و انتظار دارد تا دولت هند ضمن عذرخواهی علنی، این اقدام را فورا محکوم کند. وزارت خارجه قطر همچنین با ابراز ناامیدی از چنین سخنان و مواضعی از جانب مقامات هندی، برکناری فرد هتاک را ناکافی دانست.

در این بیانیه تأکید شده است که اگر اجازه بدهیم سخنان ضد اسلامی بدون مجازات باقی بماند، خطر بزرگی متوجه حقوق بشر شده و موجی از خشونت و نفرت‌پراکنی را موجب می‌شود.

در پی اهانت «ناوین کومار جیندال» سخنگوی حزب افراطی «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب حاکم هند به ساحت نبی اکرم اسلام(ص) و افزایش اعتراضات، این حزب با صدور بیانیه‌ای از برکناری وی خبر داد.

پس از توئیت «ناوین کومار جیندال» و اسائه ادب به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بسیاری از کاربران واکنش نشان داده و خواستار تحریم و برخورد با دولت هند شدند. آن‌ها با درج هشتگ «#الا_رسول‌الله_یا_مودی»، این اقدام سخنگوی حزب حاکم هند را در ادامه سیاست افراطی و ضد اسلامی دولت «ناریندا مودی» نخست‌وزیر این کشور دانستند.

برخی نیز از جمله شیخ «محمد الصغیر» عضو اتحاد جهانی علمای مسلمان، نوشتند که اگر در قضیه اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) اقدام جدی از سوی کشورهای اسلامی انجام می‌شد، اکنون شاهد تکرار این اهانت از سوی مقامات هندی نبودیم.

«احمد الخلیلی» مفتی عمان نیز با صدور بیانیه‌ای، جسارت این مقام هندی را اعلام جنگ علیه همه مسلمانان دانست و خواستار اتحاد امت اسلامی برای مقابله با این‌گونه موارد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.