حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه خدمت کریمانه بدون منت و اذیت انجام و کرامت افراد نیازمندِ خدمت در آن مراعات می‌شود، گفت: امروز یکی از مصادیق مهم خدمت به آستان مقدس حضرت رضا(ع) خدمت به مردم بویژه محرومان و دفاع از مستضعفان و همچنین جهاد تبیین است.

خدمت کریمانه و مشارکت عالمانه در جهاد تبیین ما را خادم‌الرضا(ع) می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، به  مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت (فاصله بین سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا سالروز ولادت امام رضا(ع) ۱ تا ۱۱ ذی القعده) و به منظور بررسی شعار این دهه که «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» انتخاب شده است با حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گقتگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می‌شود:

حجت‌الاسلام ذاکر در تبیین معنای خدمت کریمانه و تفاوتی که این خدمت با دیگر انواع خدمت دارد، اظهار کرد: یکی از اعمالی که مورد توصیه دین مبین اسلام است و ثواب بسیار دارد و شاید بتوان از آن به عنوان یکی از مهمترین اعمال یاد کرد، خدمت به خلق خدا است. طبق آموزه‌های دینی و قرآنی این خدمت باید بی‌منت و بدون آزار و اذیت و نیز کریمانه باشد. خدمت کریمانه خدمتی است که بدون منت و اذیت انجام و کرامت افراد نیازمندِ خدمت در آن مراعات شود. چنان که اهل بیت(ع) خدمات‌شان به دیگران کریمانه بود و پیروانشان را هم به این سیرهی نورانی سفارش کرده‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه و در شرح جهاد عالمانه، تصریح کرد: جهاد تبیین عالمانه جهادی است که شخص با علم به موضوع و آگاهی از جوانب امر، نسبت به تبیین آن موضوع تلاش و کوشش خود را مصروف دارد و با منطق و ادله قوی مخاطب اقناع کند.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین برای جامعه ایمانی بسیار پربرکت است و مانع انحرافات اجتماعی می‌شود و چنانچه آحاد امت اسلامی نسبت به اقدام به این جهاد خود را تجهیز به علم، انصاف، عدل و اخلاق کنند، جامعه از شر شیاطین جن و انس در امان خواهد بود و کسانی که مورد هجمه شبهات قرار گرفتهاند، از خطرات ناشی از این هجوم، ایمن خواهند شد.

حجت‌الاسلام ذاکر درباره نقشی که مساجد و مسجدی‌ها در خدمت کریمانه و جهاد عالمانه می‌توانند ایفا کنند، گفت: اهالی مسجد در مورد خدمت کریمانه و جهاد عالمانه، جهادگران خط مقدم هستند و در تحقق این موضوع نقش بسزایی دارند. همانطور که در دوران دفاع مقدس و هنگام وقوع بلایای طبیعی و در مبارزه با فقر خوش درخشیدهاند، اکنون نیز باید با درک فضای موجود، با همت عالی نسبت به خدمت کریمانه و جهاد عالمانه، به صحنه بیایند و نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه شعار زیبای «همه خادم الرضاییم» در هر زمان با مصادیقی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: لذا باید با درک مقتضیات زمانی و مکانی این شعار را محقق کنیم؛ امروز یکی از مصادیق مهم خدمت به آستان مقدس حضرت رضا(ع) خدمت به مردم بویژه محرومان و دفاع از مستضعفان و همچنین جهاد تبیین است. امیدواریم در این آزمون سخت، همه ما در سایه الطاف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سربلند شویم.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.