درست همان طور که انتظار می‌رفت سرمربی تیم قهرمان از کادر فنی این تیم جدا شد تا یک بار دیگر هواداران استقلال شاهد جدایی مجیدی از تیم مورد علاقه خود باشند.

نکونام در آستانه تسخیر نیمکت قهرمان

به گزارش قدس آنلاین، درست همان طور که انتظار می‌رفت سرمربی تیم قهرمان از کادر فنی این تیم جدا شد تا یک بار دیگر هواداران استقلال شاهد جدایی مجیدی از تیم مورد علاقه خود باشند.

جدایی مجیدی از استقلال محصول یک تصمیم آنی نبود، بلکه او زمانی که قهرمانی استقلال مسجل شد تصمیم خود را گرفته بود تا فصل آینده در لیگ امارات با دلارهای نفتی شیوخ پولدار اماراتی فعالیت خود را در فوتبال ادامه دهد.

نکته جالب اینجا بود که مدیران باشگاه استقلال نیز از این ماجرا خبر داشتند؛ اما طرفین به شکلی رفتار کردند که انگار هیچ کسی از مدل بازی طرف مقابل خبر ندارد؛ اما با انتشار متن خداحافظی فرهاد مجیدی در پیج شخصی او همه چیز آشکار شد تا مشخص شود استقلال فصل بیست و دوم را با یک چهره جدید آغاز خواهد کرد.

موافقت هیئت مدیره باشگاه استقلال با استعفای مجیدی با وجود داشتن قرارداد با این باشگاه این حقیقت را به اثبات رساند که آن‌ها نیز از جدایی فرهاد چندان شوکه نشدند و در متن اطلاعیه خود اعلام کردند به زودی سرمربی جدید را معرفی خواهند کرد تا روند حرکتی استقلال در فوتبال ایران دچار لطمه نشود.

پیام خداحافظی آجورلو به فرهاد مجیدی نیز این معادله را رسمی‌تر کرد که مدیرعامل استقلال نیز با این جدایی مشکلی ندارد و  باید منتظر معرفی جانشین فرهاد از سوی وی باشیم. در این میان هواداران استقلال تلاش بیش از اندازه ای به خرج دادند که دوباره موضوع استخدام مربی خارجی را به عنوان یک مطالبه بزرگ مطرح کنند که نام استراماچونی سرمربی ایتالیایی سابق استقلال بیشتر از همه گزینه ها مطرح شد؛ اما از شواهد امر پیداست برخلاف تصور هواداران گزینه خارجی در دستور کار هیئت مدیره نیست، بلکه به احتمال فراوان سرمربی بعدی استقلال یک مربی ایرانی است که سابقه پوشیدن پیراهن این باشگاه را دارد.

منابع خبری نزدیک به باشگاه استقلال از احتمال انتخاب جواد نکونام به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی فرهاد مجیدی خبر می دهند و معتقدند او به زودی با فولاد خوزستان قطع همکاری خواهد کرد تا هدایت آبی پوشان پایتخت را برعهده گیرد، البته در این میان حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد خوزستان با این مسئله به شکل جدی مخالفت و تأکید کرد نکونام هیچ جایی نخواهد رفت؛ اما دلخوری سابق میان نکونام و برخی اعضای هیئت مدیره فولاد احتمال جدایی او از فولاد را به شدت تقویت کرد تا حالا وی به گزینه اصلی مربیگری آبی‌پوشان پایتخت تبدیل شود.

اما نکونام برای اینکه به سرنوشت محمود فکری محکوم نشود و از پرداخت هرگونه غرامتی به فولاد جلوگیری کند، سنگ سنگینی پیش پای فولادی‌ها قرار داد و اعلام کرد اگر در مهلت تعیین شده بازیکنان دلخواه وی جذب نشوند، قطعاً از این تیم جدا خواهد شد تا مدیران فولاد نیز به این باور برسند حفظ نکونام کار بسیار سختی خواهد بود.

در همین کش و قوس برخی هواداران و منتقدان مربی ایرانی به شدت بسیج شدند تا در فضای مجازی فشار قابل توجهی را به مدیریت باشگاه استقلال وارد کنند تا شاید مانع انتخاب نکونام شوند و استراماچونی را برای دومین بار به تهران برگردانند؛ اما از آنجا که این مربی و باشگاه استقلال در برهه کنونی گرفتار یک پرونده قضایی هستند و طرف مقابل خودش را متضرر می‌داند توافق و همکاری دوباره یک اتفاق نشدنی است و بعید به نظر می آید استقلال و استراماچونی راهی برای همکاری دوباره داشته باشند، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد. از این رو باید شانس نکونام را بیشتر از وی برای رسیدن به نیمکت استقلال دانست.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.