عربستان امسال با اعمال کاهش سهمیه کشورها و تعداد حجاج، امکانات در ایام تشریق را بهبود و فضای اختصاص یافته به هر زائر را در چادرها ۲ برابر کرد.

فضای اختصاص یافته به حجاج در چادرهای منا ۲ برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، امسال عربستان هزینه حج تمتع را نسبت به سال‌های گذشته افزایش داد که بخش قابل توجهی از این افزایش هزینه‌ها، به خدمات ارائه شده به زائران حج تمتع در ایام تشریق اختصاص دارد.

چادرهای منا و عرفات در آستانه حج تمتع

یکی از تغییرات سال جاری، افزایش یخچال‌ها برای در اختیار قرار دادن نوشیدنی‌های خنک به زائران در هوای گرم است؛ به طوری که‌ نه تنها در چادرها بلکه در فضای بیرونی هر بخش نیز محوطه توزیع آب نوشیدنی اختصاص یافته است تا زائران بتوانند نه تنها در چادر، بلکه در مسیر نیز آب خنک بنوشند. همچنین چادرهای زائران همه کشورها در ایام تشریق تجهیز شده تا زائران در هر ساعتی از شبانه‌روز با ورود به چادرها از هوای خنک بهره‌مند شوند.

 به گفته یک منبع آگاه امسال با توجه به اهمیت سلامت زائران کشورهای مختلف، فضای اختصاص یافته به هر زائر در چادرهای منا و عرفات افزایش یافته است و عربستان با کاهش تعداد حجاج کشورهای مختلف و افزایش هزینه‌ها، سعی دارد تا خدمات بهتری به حجاج ارائه دهد.

‌علاوه بر این، پیش‌بینی مبلمان تختخوابی از دیگر امکانات برخی چادرهای زائران در ایام تشریق است که گفته می‌شود فضای اختصاص یافته به حجاج در چادرها نسبت به گذشته ۲ برابر شده است.

‌یکی دیگر از موارد مهم در حج تمتع سال جاری، محصور بودن خانه خداست که زائران همچنان از لمس و بوسیدن کعبه محروم هستند. این امر در حالی است که در روزهای اخیر برخی با انتشار تصاویر و فیلم‌های مسجدالحرام قبل از شیوع کرونا، از باز شدن مسیر ‌زیارت کعبه خبر داده‌اند که متولیان مسجدالحرام آن را تکذیب کردند.

گفتنی است امسال یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که از این بین‌۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر ایرانی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.