اولین نشست شورای پدافند غیرعامل استان مازندران درسالجاری با محوریت تامین انرژی پایدار در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد.

جمعیت شناور، ناترازی مصرف برق در مازندران را رقم می زند

به گزارش قدس آنلاین،  رئیس کارگروه انرژی پدافند غیرعامل مازندران در این جلسه به تهدیدات و چالش های حوزه انرژی استان اشاره و مهمترین چالش های روز را تامین برق پایدار در پیک برق تابستان امسال برشمرد.
موسوی تاکامی اظهار داشت: بدلیل افزایش جمعیت شناور و رطوبتی بودن استان، با رشد بار غیرمنتظره ای روبرو خواهیم بود و این موضوع باعث ناترازی انرژی بین تولید و مصرف خواهد شد ولی تمام تلاش ما این است که با مدیریت بار مشترکین صنعتی و سایر روشها بتوانیم کمترین خاموشی را به مشترکین خانگی وارد کنیم.
در پایان معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تهدیدات دشمنان و وضعیت انرژی دنیا بیان داشت: در شرایط موجود باید تمام تلاش برای ایمن سازی زیر ساخت های حیاتی کشور صورت پذیرد و برای تامین نیازهای اساسی تلاش مضاعف کنیم و به مردم این اطمینان را بدهیم که اختلالی در خدمات و نیاز های اساسی ایجاد نخواهد شد.
عبدالرحمان کشوری از اعلام آمادگی جهت رفع نیاز استانها در سطح کلان خبر داد و گفت: با هماهنگی های به عمل آمده آمادگی لازم جهت معطوف نمودن توجه تمام وزارت خانه ها جهت رفع نیازهای استانها با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها به وجود آمد تا از شرایط گذر کنیم و بر مشکلات فائق آییم.
گفتنی است: پس از بازدید از مراکز حساس استان نظیر سدشهید رجایی، مرکز دیسپاچینگ منطقه ای شمال، آب شیرین کن نیروگاه و محل طرح توسعه سیکل ترکیبی نیروگاه، جلسه ای بمنظور بررسی تهدیدات حوزه آب و برق استان خصوصاً در حوزه آبریز سد شهید رجایی در محل شرکت برق منطقه ای تشکیل گردید که نهایتا با ۲۸ بند مصوبه برای پیگیری های بعدی به تصویب رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.