۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
کد خبر: 802310

معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تشریح وضعیت سفیدبالک‌ها در تهران می‌گوید: خبری از طغیان سفیدبالک‌ها نیست و لکه خاصی از جمعیت این گونه در شهر دیده نمی‌شود.

خبری از طغیان سفیدبالک ها در پایتخت نیست

به گزارش قدس آنلاین، سعید احمری با تشریح وضعیت سفیدبالک‌ها در پایتخت خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته خبری که در رسانه‌ها مبنی بر طغیان سفیدبالک‌ها منتشر شد و برداشت ها از این خبر باعث شد تا عده ای تصور کنند که سفیدبالک‌ها امسال در تهران طغیان کرده اند. این تعبیر نادرست است و خبری از طغیان سفیدبالک‌ها در تهران نیست.

وی اضافه کرد: طغیان سفیدبالک‌ها در تهران تا این لحظه رخ نداده و شهرداری و سازمان بوستان‌ها و مراتع هنوز لکه بزرگی از این موجودات مشاهده نکرده یا طغیانی گزارش نشده است. 

معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با مقایسه وضعیت سفیدبالک‌ها در پایتخت نسبت به سال‌های گذشته گفت: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ جمعیت این حشرات نسبت به گذشته رشد داشت اما هم اکنون وضعیت مناسبی از نظر جمعیت سفیدبالک‌ها داریم و بارش خوب در کنار مبارزه فیزیکی و استفاده از برچسب‌های زرد و رنگ‌های مناسب سبب شده تا جمعیت این حشرات مدیریت شود.  

احمری با اشاره به احتمال مشاهده شدن این حشرات در روزهای آینده اظهارکرد: در سال جاری به احتمال زیاد با این موجودات روبه رو نخواهیم بود و زمان لازم برای طغیان آن‌ها گذشته است البته ما باید برای سال‌های آینده تمهیدات مناسبی بیندیشیم تا اتفاقاتی مشابه سال‌های ۹۷ و ۹۸ رخ ندهد. اقدامات فیزیکی مانند شست وشو فضا را برای حرکت لارو سفیدبالک محدود می‌کند و در کنار آن باید پایش بیشتر و مراقبت نیز در دستور کار قرار گیرد همچنین در صورت لزوم می‌توان از آفت‌کش‌ها و مبارزه فیزیکی استفاده کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.