۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 802641

 مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: افزایش مرخصی زایمان بیمه‌شدگان از ۶ ماه به ۹ ماه، گام مهمی در زمینه حمایت از خانواده و ترویج فرهنگ فرزندآوری بوده و هر اقدامی در راستای تقویت خانواده و افزایش جمعیت، باید از جانب دستگاه‌های مسئول مورد توجه قرار گیرد.

گامی مهم در ترویج فرهنگ فرزندآوری

به گزارش قدس آنلاین از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در مراسمی که به مناسبت روز ملی جمعیت و گرامیداشت دهه کرامت با حضور کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی استان تهران (که دارای سه فرزند و بیشتر هستند) برگزار شد، اظهار داشت: تکریم خانواده همکاران برای سازمان تأمین‌اجتماعی که سازمانی حامی خانواده است، اهمیت مضاعف دارد.

وی گفت: در زمینه تکریم خانواده و ترویج فرهنگ فرزندآوری، در گذشته غفلت‌هایی شده که باید جبران شود.  یکی از مسائل و اولویت‌های بسیار مهم در هر کشور توجه به بنیان خانواده است که بر مؤلفه‌های اقتدار ملی نیز تأثیری مستقیم دارد. این مسئله را نباید کوچک و کم اهمیت بشماریم و اگر به دنبال اعتلای جامعه هستیم، باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم. تحکیم خانواده و توجه به ابعاد عاطفی فرزندآوری، تنها یکی از ابعاد افزایش جمعیت بوده و موضوعات مهم دیگری همچون تحکیم اقتدار ملی و رشد اقتصادی کشور نیز وابسته به داشتن جمعیت جوان، با انگیزه و با توزیع مناسب در سطح کشور است.

موسوی افزود: در زمینه جمعیت، نیازمند کار اساسی بوده و امروز یکی از راهبردهای دشمن برای تضعیف ما تمرکز بر مسئله جمعیت است. در این شرایط، کسانی که در زمینه ترویج فرزندآوری و افزایش جمعیت فعالیت می‌کنند، در حال کاری جهادی و تلاش برای افزایش اقتدار ملی هستند. در تأمین‌اجتماعی افزایش دوره مرخصی زایمان به ۹ ماه گام مهمی در زمینه تحکیم خانواده است و هر اقدام و اصلاحی که در راستای تقویت خانواده و افزایش جمعیت قابل انجام باشد را باید مورد توجه قرار دهیم. سایر دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه فعال‌تر شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه جمعیت، وظایف دستگاه‌های مسئول در این حوزه را سنگین‌تر کرده است، افزود: در حوزه تأمین‌اجتماعی، افزایش جمعیت فعال کشور منجر به زندگی بهتر و رفاه مطلوب‌تر برای کشور خواهد بود و مولدسازی و کیفی‌سازی جمعیت نیز از عوامل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بنا به این گزارش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۲۱ فروردین ماه در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوّب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

بر اساس دستور رهبر انقلاب اسلامی و در اجرای بند «ج – ۱» الزامات تحقق سیاست‌های کلی نظام، قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه های مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاست ها را شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی لازم، در مدت ۶ ماه ارائه کند.

ایجاد رفاه عمومی، بر طرف ساختن فقر و محرومیت، حمایت از اقشار و گروه های هدف خدمات اجتماعی از جمله بی‌سرپرستان، از کارافتادگان، معلولان و سالمندان و آنچه از اهداف رفاه و تأمین اجتماعی که در اصول ۳، ۲۱، ۲۸، ۲۹، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی آمده است، اقتضاء می‌کند نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالت‌بنیان، کرامت‌بخش و جامع برای تأمین اجتماعی همگان که برگرفته از الگوهای اسلامی - ایرانی و مبتنی بر نظام اداری کارآمد، حذف تشکیلات غیر ضرور و رفع تبعیض‌های ناروا و بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی باشد، طراحی و اجرا شود.

موضوع بازگشایی و توسعه مهدکودک‌ها به فوریت حل خواهد شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی با اشاره به خانواده بیش از ۶۰ هزار نفری سازمان نیز گفت: رویکرد حمایت از خانواده در درون خانواده تأمین‌ اجتماعی نیز اهمیت فراوانی دارد. کارکنان این سازمان بزرگ با حمایت عاطفی خانواده خود می‌توانند به جامعه تحت‌پوشش خدمت‌رسانی بهتری داشته باشند. در حمایت از فرزندان و خانواده همکاران هر کاری که لازم باشد را انجام داده و موضوع بازگشایی و توسعه مهدکودک‌ها که از خواسته‌های همکاران است با توجه به فروکش کردن کرونا، به فوریت حل خواهیم کرد تا نگرانی خانواده‌ها درباره فرزندان برطرف شود.

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی نیز در این مراسم گفت: برگزاری جشن روز ملی جمعیت را برای ماه قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما به دلیل آلودگی هوا و تعطیل شدن چند روزه تهران، تاریخ برگزاری این جشن تغییر کرد و امروز، همزمان با دهه کرامت این جشن را برگزار کرده و خانواده همکارانی که بیش از سه فرزند دارند را به این مراسم دعوت کردیم. نظیر این مراسم در سراسر کشور برگزار شده است. ۵۷۱۵ نفر از همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی دارای سه فرزند و ۹۱۳ نفر از همکاران دارای چهار فرزند هستند. ۱۷۲ نفر از همکاران نیز دارای پنج فرزند و بیشتر هستند.

شکیبا محبی‌تبار، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در امور بانوان و خانواده نیز در این مراسم گفت: عشق به فرزند، امتداد عشق و موهبت الهی است که خدا در قلوب زوجین قرار می‌دهد. خانم‌هایی که در کنار تربیت فرزند و نقش مادری خود در مراکز درمانی و بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی مشغول خدمت هستند، کار بسیار مهم و ارزشمندی انجام داده و ما باید در کنار فعالیت کاری و شغلی خود، حامی خانواده‌ها باشیم و فرزندان خود را از آفت‌ها محافظت کنیم.  

وی همچنین افزود: بانوان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی در این سازمان جایگاه برجسته‌ای داشته و ما وظیفه خود می‌دانیم که شرایط کاری مناسب را برای این عزیزان فراهم کنیم. هر چه روحیه کارکنان بهتر باشد، روحیه مثبت و آرامش آنها به جامعه و بیمه‌شدگان و بازنشستگان منتقل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.