۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 802700

مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: امروز چهارشنبه هوای ۵ کلانشهر در شرایط ناسالم ، ۲ کلانشهر قابل قبول و یک کلانشهر پاک است.

هوای ۵ کلانشهر ناسالم است /۲ شهر قابل قبول

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، بر  اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان،  هوای کلانشهرهای تهران ، اراک و کرج به ترتیب با شاخص های ۱۰۹، ۱۴۷ و ۱۱۷ ناسالم برای گروه های حساس و هوای کلانشهرهای اهواز و اصفهان به ترتیب با شاخص های ۱۶۱ و ۱۵۵ ناسالم برای تمام گروه ها است.

همچنین هوای کلانشهرهای تبریز و مشهد به ترتیب با شاخص های ۶۹ و ۷۰ در شرایط قابل قبول و شیراز با شاخص ۳۲ در شرایط پاک قرار دارد.

روز گذشته هوای کلانشهرهای تهران، تبریز، کرج و مشهد به ترتیب با شاخص های ۸۳، ۷۵، ۹۶ و ۵۵ در شرایط قابل قبول، شیراز با شاخص ۳۶ در شرایط پاک و هوای کلانشهرهای اهواز  و اراک به ترتیب با شاخص های ۱۴۱ و ۱۲۰ ناسالم برای گروه های حساس و اصفهان با شاخص ۱۵۱ ناسالم برای تمام گروه ها قرار داشت.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای و خطرناک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.